Egy angol képviselő változtatna a jelenlegi szabályozáson, és kötelezővé tenne a közösségi média szereplői számára, hogy egy logót helyezzenek el azokon a bejegyzéseiken, amelyeken a testüket digitális eszközökkel megváltoztatták, azaz retusálták. 

A lezárások alatt Angliában megnőtt az étkezési- és testképzavaros emberek száma, akik szeretnének a közösségi oldalon látott hírességekhez hasonlítani, miközben azok a képek nem a valóságot mutatják. Dr. Luke Evans képviselő, korábbi háziorvos szerint a hirdetőknek, a szolgáltatóknak és az influenszereknek őszintének kell lenni azzal kapcsolatban, hogy a fiatalok nem a valóságot látják, mikor a közösségi oldalakat nézik. Azt mondja, hogy már akkor is sok fiatal nő mesélt neki arról, hogy a közösségi oldalakon látott képek miatt érzik úgy, hogy nem elegek, mikor még háziorvosként dolgozott. Arról is beszélt, hogy nem csak a nők, de egyre több férfi is úgy gondolja, hogy a boldog életük záloga a tökéletes test, a folyamatos edzés, és a táplálékkiegészítők szedése.  Szerinte aggasztó, hogy az emberek olyan képekre szeretnének hasonlítani, ami egészen egyszerűen elérhetetlen. 

Hangsúlyozta, hogy nem azzal van baj, ha valaki fitt és egészséges szeretne lenni, hanem azzal, ha olyan célokat hajszol, amit sosem tud elérni, és emiatt táplálkozászavara és testképzavara alakul ki. 

A Girlguiding felmérése szerint a felnőttek 61 százaléka a és a gyerekek 66 százaléka „legtöbbször” negatívan vagy nagyon negatívan érzi magát a testképével kapcsolatban.

A 7-10 éves lányok 51 százaléka elégedett a megjelenésével, de 11-16 éves korukra, amikor a legtöbb lány elkezdi használni a közösségi médiát, ez az arány mindössze 16 százalékra csökken.

Evans szerint a logó jó kezdet, de alapjaiban nem oldja meg a problémát. A cégeknek és influenszereknek kell alapjaiban változtatni a szokásaikon. 

Forrás: Sky