Egy angol képviselő változtatna a jelenlegi szabályozáson, és kötelezővé tenne a közösségi média szereplői számára, hogy egy logót helyezzenek el azokon a bejegyzéseiken, amelyeken a testüket digitális eszközökkel megváltoztatták, azaz retusálták.
A lezárások alatt Angliában megnőtt az étkezési- és testképzavaros emberek száma, akik szeretnének a közösségi oldalon látott hírességekhez hasonlítani, miközben azok a képek nem a valóságot mutatják. Dr. Luke Evans képviselő, korábbi háziorvos szerint a hirdetőknek, a szolgáltatóknak és az influenszereknek őszintének kell lenni azzal kapcsolatban, hogy a fiatalok nem a valóságot látják, mikor a közösségi oldalakat nézik. Azt mondja, hogy már akkor is sok fiatal nő mesélt neki arról, hogy a közösségi oldalakon látott képek miatt érzik úgy, hogy nem elegek, mikor még háziorvosként dolgozott. Arról is beszélt, hogy nem csak a nők, de egyre több férfi is úgy gondolja, hogy a boldog életük záloga a tökéletes test, a folyamatos edzés, és a táplálékkiegészítők szedése. Szerinte aggasztó, hogy az emberek olyan képekre szeretnének hasonlítani, ami egészen egyszerűen elérhetetlen.
![](https://marketingmorzsak.hu/wp-content/uploads/onur-binay-wi3xBnWZlvQ-unsplash-1024x576.jpg)
Hangsúlyozta, hogy nem azzal van baj, ha valaki fitt és egészséges szeretne lenni, hanem azzal, ha olyan célokat hajszol, amit sosem tud elérni, és emiatt táplálkozászavara és testképzavara alakul ki.
A Girlguiding felmérése szerint a felnőttek 61 százaléka a és a gyerekek 66 százaléka „legtöbbször” negatívan vagy nagyon negatívan érzi magát a testképével kapcsolatban.
A 7-10 éves lányok 51 százaléka elégedett a megjelenésével, de 11-16 éves korukra, amikor a legtöbb lány elkezdi használni a közösségi médiát, ez az arány mindössze 16 százalékra csökken.
Evans szerint a logó jó kezdet, de alapjaiban nem oldja meg a problémát. A cégeknek és influenszereknek kell alapjaiban változtatni a szokásaikon.
Forrás: Sky