A közösségi oldalak talán egyik legnagyobb veszélye a hamis hírek és az összeesküvés-elméletek terjedése. Hogy utóbbi milyen károkat okozhat, arról egy party kiegészítők nagykerének tulajdonosa mesélt, akinek a TikTok közössége tönkretette az évek alatt felépített amazonos üzletét, nem csak őt, hanem a beszállítóit és kollégáit is zaklatták, és még a rendőrség is vizsgálatot indított egy olyan ügyben, aminek tulajdonképpen semmilyen részlete nem igaz.
A Qanon közeléből érkező elméletek közül több is szól arról, hogy a gyerekkereskedelem a szemünk előtt zajlik, elég egy pizzázóban gyanútlanul egy kis extra feltétet kérni egy pizzára, és máris gyereket kapunk vacsora helyett. Ennek esett áldozatul az Ionized nevű party kellékes nagyker.
Az egész azzal kezdődött, hogy a TikTokon hirtelen virális lett egy videó, amiben egy felhasználó azt a kérdést boncolgatta, hogy vajon mi kerülhet egy partykalapon 16 ezer dollárba az Amazonon, és meg is adta rá a választ, hogy természetesen az, hogy a party kalap az fedőnév arra, hogy kisgyerek. Minimálisan több odafigyeléssel egyébként látni lehetett volna, hogy az ár 3000 darabra vonatkozott, vagyis egy partykalap az 5,5 dollárba került, de ez sem az elmélet kitalálóját, sem azokat nem zavarta, akik megosztották az elméletüket, vagy akik az eladó amazonos boltja alatt zsákszámra osztották az egy csillagokat és követelték, hogy engedjék el a gyerekeket.
Az egyik tiktoker el is ment a cég raktárához, és megállapította, hogy a sín, ami bevezet a raktárépülethez egészen biztosan azért van ott, mert a gyerekek vonattal érkeznek. Aztán @dontghostme is megosztotta a sztorit az egymillió követőjével, és itt elszbadult a pokol, a TikTok algoritmusai boldog-boldogtalannak ajánlgatták a videót, és egyre csak nőtt a gyűlölet a partynagyker oldalán, ráadásul hetek után sem csillapodott, ráadásul elkezdtek szinte naponta rendőrök járni a raktárhoz, mert fogvatartott gyerekekről kaptak bejelentéseket. A vállalkozás tulajdonosától lassan már a rendőrök is folyamatosan elnézést kértek, és szerencséjére pár TikTokon népszerű influenszer is megsajnálta, és próbálta menteni a helyzetet, már amennyit lehetett belőle. Az őrület csillapodni látszik, már annak örülnek, hogy egy nap csak néhány fenyegető üzenetet kapnak, viszont az Amazon értékelése még mindig nagyon rossz, ezért a rendelések is visszaestek. Az Amazon két hónapig dolgozott azon, hogy kiszűrje azokat, akik nem is rendeltek tőlük soha semmit, mégis egy csillagra értékelték a szolgáltatásukat, miután arra jutottak, hogy inkább bezárják a 17 éve üzemelő online boltot, és nyissanak egy újat. Ez viszont iszonyatos presztízs és anyagi veszteséget jelenthet a cégnek.
Forrás: Mashable