Úgy tűnik, hogy évek óta ambivalens kapcsolatban él a Facebook a hashtagekkel, vagyis néha imádják őket, néha pedig gyűlölik az algoritmusok. Most úgy tűnik, hogy újra abban a fázisban vannak, hogy szeretik a hashtageket, legalábbis egyre több üzleti oldal bejegyzéséhez ajánlgat megfelelő hashtageket. 

Míg más alkalmzásokban egyértelműen pozitív az, ha hashtageket használ az ember, mert például megkönnyíti a kereshetőséget, a Facebooknál elég kevés cég és személy használja, és a keresések sem hashtagek alapján történnek. Az elmúlt években nem is tett hozzá semmit a posztokhoz, most viszont a Facebook ígéretet tett arra, hogy a keresésekben jobban szerepelnek majd azok a posztok, ahol hashtegek is szerepelnek, arra buzdít, hogy kihívásokat lássanak el hashtagekkel, sőt a tegek színével is kísérleteznek. 

Hogy ez a gyakorlatban mikor jelenti azt, hogy az emberek, is hashtagekre keresnek majd, azt nem tudni, mindenesetre most hogy éppen bizakodó fázisban tart a Facebook, érdemes lehet kipróbálni, valóban jobban teljesítenek-e azok a posztok, amelyiknél hashtagek is szerepelnek. 

Forrás: Social Media Today