Már itt a Marketing Morzsákon is szó volt arról, hogy a Meta úgy felelne meg az EE egyre keményebb adatbiztonsági intézkedéseinek, hogy bevezetne egy reklámmentes lehetőséget. Ez azt jelentené, hogy aki nem akarja, hogy az algoritmusok kövessék, és felhasználják az adatait a reklámok megjelenítése céljából, azok egész egyszerűen előfizethetnek a Facebookra, és nem kapnak több hirdetést.

A The Wall Street Journal most belső forrásra hivatkozva azt derítette ki, hogy két módon lehetne majd hozzáférni a Facebook és Instagram szolgáltatásokhoz az Európai Unióban:

  • lenne egy havi 10-13 eurós (3800-5000 forintos) előfizetés.
  • és lenne az ingyenes verzió

Utóbbi használatához a felhasználónak bele kellene egyeznie a személyre szabott hirdetések megjelenítésébe.

A 10 euró az asztali gépes előfizetésnél lenne, és egy Facebook- vagy Instagram-fiók számítana bele, minden további fiók 6 plusz euróba kerülne A 13 euróért ugyanez járna, de az Apple és a Google alkalmazásboltjai jutalékával együtt, szóval érdemesebb lesz inkább asztali gépen előfizetni.

A bevezetés a következő hónapokban várható.

Forrás: HWSW