Will Cathcart, a WhatsApp vezetője megerősítette, hogy a platform azon dolgozik, hogy hirdetéseket jelenítsen meg felhasználóinak. Catchcart megjegyzései hetekkel azután érkeztek, hogy tagadta a Financial Times jelentését, miszerint a Meta tulajdonában lévő üzenetküldő szolgáltatás hirdetéseket kíván kitenni.
Egy brazil újságnak adott interjújában Cathcart megnyugtatott mindenkit, hogy a WhatsApp-felhasználók nem fognak hirdetéseket látni a fő postafiókjukban. Azonban hirdetések és promóciók megjelenhetnek olyan helyeken, mint az állapot oldal vagy a nemrég indult csatornák.
Cathcart elmondta, hogy a cég szerint a hirdetések elhelyezése a postaládában nem megfelelő modell. „Amikor az emberek kinyitják a postaládájukat, nem akarnak hirdetéseket látni.”
A Meta először 2018-ban beszélt arról, hogy hirdetéseket kellene feltölteni a platform állapotoldalára. Ezeket a terveket azonban 2020-ban törölték, valószínűleg azért, mert a vállalat rájött, hogy ez egy népszerűtlen üzleti stratégia. Most úgy tűnik meggondolták magukat.
A Cathcart nem mondta, hogy a hirdetések mikor jelennek meg a WhatsAppon, és hogy a platform hogyan fogja biztosítani, hogy ne okozzanak kellemetlenséget. Az sem világos, hogy milyen adatokat fog felhasználni az emberek hirdetéseinek célzására, mivel a szolgáltatásban a csevegés végponttól végpontig titkosított.
Forrás: Android Authority