A Facebook anyavállalata ellen indított eljárást az ausztrál versenyfelügyelet, miután hírességek átverős kriptohirdetéseit tették közzé. A vád az, hogy a Facebook hagyja, hogy olyan hirdetések jelenjenek meg, amelyek kriptovalutába és más pénzkereseti konstrukciókba való befektetésre ösztönzik az embereket, de valójában csalások. A hirdetésekben szereplő hírességek „soha nem hagyták jóvá vagy támogatták azokat” az Ausztrál Versenyügyi és Fogyasztói Bizottság (ACCC) szerint.
Egy hamis cikkhez vezette a hirdetés az embereket, amelyben közéleti szereplők és hírességek szájába adtak olyan mondatokat, amiket soha nem mondtak. Ezután felkérték a felhasználókat, hogy regisztráljanak, majd a csalók léptek kapcsolatba velük, akik elkezdték győzködni az érdeklődőket, hogy a kamu konstrukcióba fektessenek. A szabályozó testület álláspontja szerint a Meta felelős az oldalán közzétett hirdetésekért, de nem tesznek eleget a probléma megoldására.
A Meta szóvivője azt mondta, hogy ők sem szeretnének csaló hirdetéseket látni az oldalukon, ezek az irányelveiket is tiltják, és próbálják észlelni, majd blokkolni az átveréseket. A vizsgálatban együttműködnek, de egyelőre nem tudják bővebben kommentálni az ügy részleteit.
Martin Lewis, a MoneySavingExpert egyesült királyságbeli alapítója korábban egy pert indított a Facebook ellen, amiért az ő nevét és képmását tartalmazó csaló hirdetéseket jelenített meg. Az ausztrál bányamágnás, Andrew Forrest jelenleg hasonló ügyben perli a Facebookot.
Forrás: Sky