Ha valaki sikeres a TikTokon, akkor sokan lájkolják a videóit. Ha valaki igazán sikeres, akkor meg is élhet abból, amit szeret csinálni, vagyis hogy tartalmat állít elő a platformra. De mit kell ehhez tenni?
Kell egy márka: Minden termék esetében meg kell határozni az alapkérdést, vagyis hogy ki vagyok én, és ki a célcsoportom. Ez a TikTok nyelvére lefordítva annyit tesz, hogy tudni kell, milyen típusú videókat készít az ember, és ehhez kell tartania magát. Ha alapvetően vicces kutyás videókat tölt fel valaki, akkor nem valószínű, hogy egy romantikus kis videó tetszik majd a követőknek.
Olyan videók, amiket szeretnek: Mint minden közösségi oldalon, itt is annyira jó valaki, mint a tartalom, amit kitesz. Friss, érdekes, különleges és egyedi tartalom kell, rendszeresen frissítve.
Követők: Ha megvan az első két lépés, akkor jöhetnek a követők, sőt ha az első két lépcsőfok igazán jól működik, akkor a legnagyobb az esély, hogy a követők száma is gyorsan emelkedni fog. Legalább tízezer követő kell ahhoz, hogy elkezdjenek jönni a bevételek is, az igazán nagy neveknél pedig nem ritka a több milliós követőbázis sem. A legjobb, ha megérti valaki, hogy mi kell a célcsoportjának, és naponta többször posztol olyan tartalmat, amit szeretni fognak.
Pénzkeresés: Ennek több módja van.
- A klasszikus influencer marketing, mikor a termék megjelenik a videóban, a leghétköznapibb módszer. Az egyik legnagyobb kampányt a Mucinex megfázás elleni gyógyszer hozta Halloween környékén. Az influenszerek zombiként ébredtek, majd bevették a gyógyszert, és azonnal mesésen néztek ki. Nem túl összetett forgatókönyv, mégis szerették a felhasználók.
- Szponzorált tartalom az, amikor egy márka mondja el, hogy milyen tartalmat szeretne. A Revlon például 2,6 millió dollárt fizetett a Loren Greynek, aki a saját oldalán a márka termékekkel készítette el a videóit, és a márka oldalán is adott külön sminktippeket.
- Mikor már elég híres valaki, akkor lehet saját terméke is egy-egy nagyobb márkánál, legyen szó saját tervezésű pólóról vagy táskáról, vagy egy sminkpalettáról, amibe ő válogatta össze a kedvenc színeit.
- A TikTok népszerűségen alapulva indulhat el valaki a színészi, zenész vagy bármilyen művészeti karriere is. Baby Ariel például a TikTokról került a Disney vagy a Nickelodeon műsoraiba.
- Miután pedig kitanulta valaki, hogyan lehet sikeres, és hogyan kell ezt igazán jól csinálni, nyitva áll előtte a szakértői pálya, ahol tanácsokat adhat fiataloknak.
Forrás: Forbes