A svéd Spotify zenei streaming szolgáltató mintegy 200 munkahelyet szüntet meg a podcast részlegénél. Sahar Elhabashi, a cég alelnöke és a podcast részleg vezetője közölte hogy ez a nehéz, de szükséges döntés a stratégiai átrendeződés miatt született és 2 százalékkal csökkenti a Spotify dolgozóinak létszámát globálisan.

„Ezeket a döntéseket nem vesszük félvállról. Szeretném kifejezni elismerésemet mindazért, amit a távozók a Spotifyért és a podcast részlegért tettek” – mondta Elhabashi. Szerinte a Spotify a legtöbb országban a legtöbbet használt podcast platform, az Egyesült Államokban pedig a legnépszerűbb kiadó.

„Amióta beléptünk a piacra, rengeteget tanultunk arról hogy hol tart ma a podcast műfaj és mit hozhat a jövő. Már több mint félmilliárd ember hallgatott podcastot a Spotify-on, a fogyasztás pedig több mint 1400 százalékkal nőtt. A Spotify podcast tartalmainak száma 2019 óta 200 ezer címről több mint 5 millióra nőtt” – tette hozzá Elhabashi, aki elmondta, hogy a podcast-részlegen további változásokat terveznek.

Elhabashi szerint a jövőbeni változásokkal át akarják szervezni a podcast részleget, még vonzóbbá szeretnék tenni azt a felhasználók és az alkotók számára, emellett pedig egy értékes és erősen nyereséges üzletágat akarnak létrehozni.

A svéd zenei streaming szolgáltató aktív havi felhasználóinak száma áprilisban meghaladta az 500 milliót, a prémium előfizetők száma is átlépte a 210 millió főt, de mégsem tudott nyereséget termelni a cég negyedéves beszámolója szerint.

A 2006-ban indult Spotify mára a világ egyik legnépszerűbb online zenei streaming- és podcast-platformjává nőtte ki magát. A cég első negyedéves üzleti jelentése szerint a bevétel az előző évhez viszonyítva 14 százalékkal, 3 milliárd euróra (1110 milliárd forint) emelkedett, a nettó veszteség azonban 225 millió euró (83,2 milliárd forint) volt, szemben az egy évvel korábbi 131 millió eurós (48,4 milliárd forint) nettó nyereséggel. A prémium előfizetők száma azonban nagyot nőtt, összesen már 210 millió főt számlál, ez 15 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest.

A vállalat a második negyedévben 530 millió felhasználót és 217 millió előfizetőt vár, mellette pedig 3,2 milliárd eurós (1184 milliárd forint) bevételre számít. A tavalyi évben a Spotify azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra egymilliárd felhasználót és 100 milliárd dolláros (37 ezer milliárd forint) éves bevételt érjen el.

Forrás: MTI