hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

NuHeadz Talent Management 2019 őszén több mint 1,000 TikTok-felhasználó részvételével végzett felmérést, amit honlapjukon tettek közzé, és amiből most itt a Marketing Morzsákon is szemlézünk.

NuHeadz TikTok kutatás 2020

A kutatásunk során az egyik első kérdés a felhasználók korára és lakóhelyére vonatkozott. Az eredmények alapján elmondható, hogy elsősorban a 11-18 éves korosztály körében kiemelkedően népszerű a TikTok, a felhasználók 76 százaléka ebbe a korcsoportba tartozik, ugyanakkor a 18-24 éves korosztály is képviselteti magát közel 20 százalékkal. A 25 év felettieket egyelőre még nem aktívak a TikTokon, de várhatóan ide is hamarosan betör az applikáció. Lakóhely szerint főként a városi fiatalok körében népszerű a TikTok, a felhasználók 70 százaléka budapesti vagy vidéki városban lakik.

Az elsőszámú platformnak egyébként jelenleg az Instagram tekinthető a felhasználók körében. A megkérdezett TikTok-használók ötven százaléka több mint egy órát használja naponta az Instagramot, 30 százaléka több mint két órát tölt el rajta. Ugyanakkor a TikTok-ot is a válaszadók 30 százaléka használja napi több mint fél órát, tévét viszont a TikTok-felhasználók 30 százaléka egyáltalán nem néz. A felmérés szerint ugyanis a 18 éven alattiak körében a TikTok-videók elérése már a tévével verseng.

Például az X-Faktor után a rögtön Czura Karina népszerű tiktokker egyik videója a legnépszerűbb. Érdekesség, hogy a tévét néző TikTok-felhasználóknál például az Egyenes beszéd című műsor az egy százalékot sem éri el, de az X-Faktort minden második nézi. Az X-Faktor népszerűsége azon is jól lemérhető, hogy a 2019-es évadban szereplő Manuel egyik dalára több mint 17 ezer TikTok-videó készült.

A TikTok az egyik elsőszámú zenei platformmá válik

Az NuHeadz által megkérdezett TikTok-felhasználók többsége jelezte, hogy már itt találkozik az új zenékkel. Ma már olyan slágerek is az alkalmazásnak köszönhetik a sikereiket, mint a Grammy-díjas “Old Town Road”, vagy a “Ride it”. Egy-egy népszerű magyar dalra akár tízezres nagyságrendben készülnek videók itthon, amelyek kulcsszerepet játszhatnak az adott dal elterjedésében. A NuHeadz tapasztalatai alapján a legnépszerűbb magyar előadók a hazai TikTok-felhasználók körében Manuel, Burai Krisztián, Mario, ByeAlex és Ábrahám.

NuHeadz TikTok kutatás 2020

A felmérés során kiderült még az is, hogy kiket ismernek fel kép alapján azok a fiatalok, akik használják a TikTokot. Az eredmények azt mutatták, hogy a legnépszerűbb YouTube-videósok továbbra is a fiatalok kedvencei, de például Gálvölgyi János ismertsége már nem éri el az 50 százalékot sem. Ugyanakkor a legnépszerűbb TikTok-videósok ismertsége már 50 százalék felett van. A felmérés a 2019-es önkormányzati választás utáni héten készült, ezért a közszereplők közül Karácsony Gergely fotójára is rákérdeztek a felmérés készítői, ő azonban mindössze a TikTok-használók harmadának volt ismerős. Csonka András viszont – aki maga is rendszeresen tölt fel videókat a TikTokra – magas, 73 százalékosos ismertséggel rendelkezik.

A kutatás metodikájáról annyit kell tudni, hogy három népszerű TikTok-videós (Bóna Bianka, Czura Karina, Liszkai Márk) Instagram Story posztjaiban jelent meg egy felhívás 2019 októberében egy kérdőív kitöltésére, amit közel 1100-an teljes mértékben meg is csináltak, ebből 1034-en válaszoltak “igen”-nel arra a kérdésre, hogy használják-e a TikTok-ot, az eredmények összesítésénél pedig csak azokat a válaszokat nézték, akik aktívan használják az alkalmazást.