Bizonyára nehéz lesz az Instagramnak lemásolni a TikTok új húzását, ami a közösségi oldalon feltűnő és nagyon népszerű receptvideókból menüsort állít össze, és azt az Egyesült Államokban házhoz lehetne rendelni.
A Virtual Dining Concepts és a Grubhub partnerségével a TikTok éttermi szolgáltatása negyedévente frissíti majd az étlapját, tele olyan fogásokkal, amelyek a közösségi oldalon lettek kis idő alatt nagyon népszerűek. A TikTok körülbelül 300 olyan helyszínnel indul, amelyek márciusban kezdik meg az ételek kiszállítását, és a tervek szerint a jövő év végéig több mint ezer kiszállítós étterem csatlakozik hozzájuk.
A modell lényege, hogy meglévő éttermek személyzetét és konyháit használják fel a helyi rendelések kezelésére, ez pedig alacsonyabb rezsiköltséget és nagyobb rugalmasságot és bővülési lehetőséget jelent. Az eladásokból származó bevétel felét pedig a fogások kitalálóira költi. Valószínűleg nem hosszútávú éttermes stratégiáról és profilváltásról van szó, hanem az újítás inkább egy jó promóciós felület, lehetőség a tartalomelőállítók számára, és új bevételszerzési forrás mind a cégnek, mind azoknak, akik főzős videókból szeretnének megélni.
Forrás: Social Media Today