A Youtube hozzáállása a koronavírushoz alapvetően az, hogy egyrészt üldözik a hamis híreket, orvosi megoldásokat, összeesküvés-elméletes videókat, másrészt sokkal jobban mutatják az ajánlatokban a WHO vagy a hiteles civil szervezetek feltöltéseit. Van egy harmadik része is: eddig nem lehetett pénzt keresni az olyan videókkal, amikben szó volt a koronavírusról.
Ez változik most meg, ugyanis a Youtube monetizálhatóvá tette ezeket is azáltal, hogy változtatott az érzékeny témás felhasználói feltételén. A koronavírus ugyanis olyannyira az általános beszéd része lett, hogy egész egyszerűen már szinte lehetetlen elkerülni, hogy mondjuk egy youtuber ne beszéljen róla, mindenféle pénzkeresési szándék nélkül. Persze a Youtube ezeket is mikroszkóp alatt vizsgálja, nehogy az legyen, hogy a feltöltő direkt a vírust kihasználva akar sok nézőhöz, ezáltal pénzhez jutni.