Ann Reardon a How to Cook That Youtube-oldalt készíti, most viszont utána ment a hihetetlen megtekintési számokat produkáló Mr Cake oldalnak, és egy egész content farm működését működését mutatta be. Még a videójának is az ilyen tartalomgyáras címet adta az örök szabály szerint: Szám + jelző + kulcsszó + ígéret.
A videóban elmondja, hogy szemet szúrt neki, hogy alig 11 hónap alatt hihetetlen mennyiségű megtekintést generált az oldal, és rengeteg feliratkozója lett. Aztán Facebook és mindenféle oldalakon keresztül eljutott a “cukrászda” oldalára is. A cukrászok képeit betette fordított képkeresésbe, így talált rá ugyanazokra a képekre stockfotós oldalakon, majd mikor arra is rákeresett, amiket mondanak, akkor talált rá egy az egyben az oldalra is, ami egy cukrászdáknak készült mintaoldal. Mikor rákeresett a Youtube-csatorna üzemeltetőjére, azt látta, hogy nekik is pont ugyanez a template lett a weboldaluk, és kiderült, hogy még száz oldalt üzemeltetnek, ahol ugyanaz, vagy nagyon hasonló videókat osztanak meg. Összesen 2,5 milliárd a megtekintésük, és a kereszthivatkozásoknak és a kollaborációknak köszönhetően minden oldaluk nagyjából hasonlóan sikeres.
A weboldal alapján eljutott a cég címéhez is, és látott olyan videókat, ahol kötényben az emberek a Youtube-tól kapott elismeréseket bontogatják boldogan. Ez egy olyan elismerés, amit nem automatikusan küldenek, hanem ellenőrzik az oldalakat, és ha a Youtube játékszabályainak megfelelnek, akkor kaphatnak egy ilyen elismerést bizonyos követőszám felett, miközben rávilágít arra is, hány szabályt szegtek meg a csatorna tulajdonosai, a Youtube pedig tiltás helyett inkább elismeri őket.
Egyébként a receptekről a szakember azt mondja, hogy nem valódiak, és bár logikusak az összetevők, és alapvetően jól is következik egyik alapanyag után a másik, nem csak annyi a baj velük, hogy pontos arányokat és mennyiségeket nem írnak. Sőt, sok esetben a kis indexképen látott dolog nem is szerepel a videóban, ami szintén egy bevett szokás a clickbait videóknál, és ugyanolyan hatásos mint az írott szövegek esetében.