Meglehetősen szürreális harc indult a Signal nevű titkosított üzenetküldő applikáció és a Facebook között. Előbbi azt állítja, hogy szeretett volna egy nagyon őszinte reklámmal megjelenni az Instagramon, amiben azt szerették volna megmutatni, hogy mennyire durván tudja a techóriás célzottan eljuttatni a hirdetéseket. 

A példa alapján egy Berlinben élő K-pop rajongó kémikus, akinek most született gyereke, és nemrég költözött új helyre, olyan hirdetést látott volna, amiben leírják, hogy azért látja ezt, mert ő egy Berlinben élő K-pop szerető kémikus, akinek most született gyereke, és nemrég költözött. Ebből mindenki számára kiderült volna, hogy az algoritmusok mennyi olyan dolgot tudnak a felhasználókról, ami eléggé rémisztő, és hogy a Signal mennyire nem szeretne ebben résztvenni. A Signal szerint a Facebook nagyon gyorsan letiltotta ezeket a reklámokat. 

A Facebook szerint azonban ez sosem történt meg, mert nincsenek ennyire részletekbe menően targetált hirdetések, és ez csak a Signal akciója, hogy ingyenreklámot kapjanak. A Signal válaszul még mindig állítja, hogy igazat írt, a hirdetést feladó Instagram-fiókokat felfüggesztették, és erre bizonyítékaik is vannak. 

Forrás: Gizmodo