A TikTok az a platform, aminek úgy lehet a függőjévé válni, hogy a felhasználó tulajdonképpen észre sem veszi, hogy már órák óta csak videókat nézeget. Ami nem tetszik neki, azt gyorsan továbbgörgetheti, ami érdekli, azt pedig végignézi, legyen az reklám, vagy bármilyen tartalom. 

A platform szlogenje már régóta az a hirdetők felé, hogy itt nem reklámokban kell gondolkozni, hanem TikTok tartalmakban, és most egy kutatás bebizonyította, hogy ez valóban nem csak üres frázis. A kutatásban résztvevőknek videókat és reklámokat mutattak, és az egész élmény olyan volt, mint a valóságban, vagyis bármilyen tartalmat át tudtak ugrani. Közben nézték a szívverésüket, a szemmozgást, és hogy hogyan reagálnak a reklámokra. 

Az eredményből az derült ki, hogy könnyedén fel tudják idézni, milyen márkák hirdettek az alkalmazásban és az első néhány másodpercben jobban odafigyeltek, mint más alkalmazások használata közben. Ugyanakkor az is kiderült, hogy a legjobb taktika, ha a márka tartalmat is állít elő, és reklámoz is, ebben az esetben természetesebbnek hat, ha feltűnik a képernyőn, és nagyobb eséllyel nézik meg a felhasználók, hiszen nem tűnik úgy, mintha a semmiből jelenne meg egy hirdetés, a felhasználók tudják, hogy arra a márkára lehet számítani az alkalmazásban. Ebben az esetben pedig sokkal nagyobb az elköteleződés mint más platformok esetében. 

Forrás: Social Media Today