A számítások szerint a Facebook, az Instagram és a Youtube felhasználóinak a száma 2023-ra eléri a 6,5 milliárd felhasználót, ami azt jelenti, hogy ha jók az előzetes kalkulációk, akkor két év alatt 800 millió új felhasználót tudnak maguk mögött.
A tavalyi lezárások és korlátozások során jól érezhetően megnövekedett a közösségi oldalak népszerűsége, és emberek milliárdjai minden eddiginél több időt töltenek a közösségi oldalakon, és a növekedés üteme folyamatosnak tűnik, a Stockapps elemzése szerint a három említett közösségi oldal felhasználóinak együttes száma az év végére eléri az 5,7 milliárdot.
A Facebook az elmúlt néhány évben látványosan növelte a felhasználói számát. 2019-ben több mint 2,1 milliárd aktív felhasználóval rendelkeztek, ez a szám pedig az első lezárások alatt elkezdett látványosan növekedni 2,3 milliárd főre, 2021 végéig pedig valószínűleg elérik a 2,4 milliárd felhasználót. Az alkalmazás Ázsiában a legnépszerűbb a Statista adatai szerint több mint 1,1 milliárd felhasználóval a térségben.
A Youtube-nak tavaly nagyjából 2,1 milliárd ember felhasználója volt, az előrejelzések szerint ez a szám 2,24 milliárdra ugrik az év végére, és 2,56 milliárdra 2023-ban, ami 15 százalékos növekedést jelent a videomegosztónak. Lenyűgöző az Instagram népszerűségének a növekedése is, akik tavaly 926 millió felhasználót értek el, idén egészen biztos túllépik az egymilliárfd felhasználót, ami hatalmas mérföldkő lesz az alkalmazás életében, az előrejelzések szerint 2023-ra pedig 23 százalékos növekedéssel eléri az 1,3 milliárdot a felhasználóik száma.
Forrás: Stockapps