Hétfőként sokaknak eszébe jut, hogy milyen jó lenne otthagyni a munkahelyet, és valami olyat csinálni, ami gyakorlatilag szórakozás, mégis meg lehet belőle élni. Az influenszerkedés elsőre ilyen munkának tűnik, és most készült is egy kalkulátor, amivel ki lehet számolni, mennyire messze van valaki attól, hogy főállású influenszer legyen.
A kalkulátorba az álomfizetést kell beírni, ami persze befolyásolja a követők számát, de ha valaki nem a meggazdagodásra hajt, hanem arra, hogy ugyanannyi pénzért mint most, olyat csináljon, amit szeret, akkor természetesen kevesebb követővel is teljesülhet a vágya.
A kalkulátor szerint a közel 21 millió forintos éves fizetést ezer Youtube-felíratkozóval és 16,6 millió éves megtekintéssel el lehet érni. Az Instagramon ugyanehhez ötezer követő és évi 214 szponzorált tartalom szükséges, a TikTokon pedig tízezer feliratkozó és 187,6 millió megtekintésre van szükség, vagyis úgy tűnik, a Youtube az a felület, amire a legnagyobb hangsúlyt érdemes fektetni.
A kalkulátort készítő lickd.co szerint az influenszer az új álomállás, és minden hónapban olyan 22 ezer ember keres rá arra, hogyan lehet ebből megélni. A számokból pedig az is kiderül, hogy egyáltalán nem olyan egyszerű munka ez, mint azt sokan gondolják, hiszen eleve a Youtube PartnerProgramba sem olyan egyszerű bekerülni, hogy egyáltalán monetizálni lehessen a tartalmakat, a többi platformon pedig kellenek a szponzorált tartalmak, hogy pénzzé tegye valaki az oldalát. Vagyis csak a pénzért nem biztos, hogy a legjobb választás, ha viszont élvezi az ember, és még pénzt is kap érte, az valóban álommunka.
Forrás: Dailymail