hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Mostanra már az összes közösségi oldal kijelentette, hogy fontos és azonnal megoldásra váró problémának tartja az intézményesített rasszizmust, és kiáll a polgárjogi aktivisták mellett. 

A legtöbben értékelték ezt a gesztust, de azért felhívták a figyelmet arra, hogy a saját házuk táján, vagyis az algoritmusaik és szabályzataik körül is érdemes lenne egy kis rendet tenni. Az Instagram meg is ígérte, hogy utánanéznek a dolognak, ez most ha minden igaz tényleg hivatalossá vált, és mélyen beásnak a kódok közé, hogy kiírtsák az összes előítéletességet a rendszerből. 

Ez azért lesz nehéz, mert a probléma sokkal nagyobb, mint hogy egy kicsit tekerni kell az algoritmusokon. A Facebooknak a rasszista csoportokat is ki kell szűrni, az Instagramnak meggyűlik a baja a sértő és rasszista kommentek moderálásával, és ott vannak azok a kritikák is, hogy eleve kevesebb emberhez juttatják el a színesbőrű felhasználók bejegyzéseit. Pedig egy friss kutatás szerint politikai kérdésekben és állásfoglalásban az utóbbi időben ők sokkal aktívabbak voltak a közösségi oldalakon. 

A Snapchat a cégen belüli rasszizmust is kivizsgálja, néhány volt munkatársuk szerint ugyanis nem csak a felület, de maga a vállalat is rasszista. Több kritika érte őket amiatt, hogy olyan filtereket tettek közzé, ami vágott szemet csinál a felhasználóknak, mintha ázsiaiak lennének, vagy hogy a Bob Marley filter a blackface kulturát népszerűsíti, a rabszolgaság eltörlését pedig olyan filterrel ünnepelték, amin mosolyogni kellett, hogy leszakadjanak a felhasználó arcképéről a virtuális láncok. 

Forrás: BBC