Az európai Instagram- és Facebook-felhasználóknak több választási lehetőséget kapnak majd a tartalomfogyasztásra. A Meta ugyanis ismét bővít, hogy megfeleljenek az Európai Unió digitális piacokról szóló törvényének (DMA) – közölte hétfőn a közösségimédia-cég.
Az elkövetkező hetekben a felhasználók értesítést kapnak arról, hogy eldönthetik, megosztják-e adataikat a szolgáltatások között – írta a Meta egy blogbejegyzésében.
A DMA értelmében, amelyet minden Big Tech cégnek, beleértve a Metát is, március 7-ig meg kell felelnie, a vállalatok kötelesek úgy kezelni saját szolgáltatásaikat és termékeiket, mint a riválisaikat. Magyarán a Facebook Messenger felhasználói eldönthetik, hogy Facebook-fiókjukat összekapcsolják-e Messenger-fiókjukkal, vagy mindkét szolgáltatáshoz külön fiókot csinálnak.
Meta hozzátette, hogy azok az Instagram- és Facebook-felhasználók, akik mindkét fiókot összekapcsolták, dönthetnek úgy, hogy külön kezelik őket, és többé nem osztanak meg információkat a két fiók között. A felhasználók azt is eldönthetik, hogy megosszák-e az információkat Facebook-fiókjuk és a platform Gaming és Marketplace szolgáltatásai között.
Forrás: Reuters