Annyira izgatja a világot, hogy mire fel ez a nagy felhajtás az amerikai elnökválasztás és a közösségi oldalak között, hogy a Facebook most betekintést engedett abba, hogy pontosan mit látnak a felhasználóik az Egyesült Államokban.
A válasz egyébként nem meglepő, vagyis lehet, hogy vannak országok és emberek, ahol teljesen máshogy használják az oldalt, mindenesetre Alex Schultz, a Facebook marketing és analitika részlegének elnöke, nagyjából azt meséli el a bejegyzésében, hogyan néz ki az oldal. Az amerikaiak is a hírfolyamot látják, ami normális esetben nincs tele politikával, a kutatásaik szerint átlagos napokon mindössze az összes tartalom 6 százalékát teszi ki a politika, ez persze nagyban függ attól, hogy milyen oldalakat és csoportokat követnek a felhasználók, illetve, hogy az ismerőseiknek milyen az érdeklődési körük.
A Facebook megmutatta, hogy milyen bejegyzések elérése volt a legmagasabb a választási időszakban, amiből kiderül, hogy összességében a klasszikus nagy tartalomelőállítók jutottak el a legtöbb emberhez, vagyis szerintük az álhírek és hamis információk elérése sokkal kisebb volt, mint ahogyan azt sokan gondolják. Ez jó hír, de azért érdemes emlékezni arra is, hányszor tettek már nagy bejelentéseket arra vonatkozóan, hogy az algoritmusok már előre szűrik majd a hamis híreket, így azok nem jutnak el az emberekhez. Ezek szerint ez a terv mégsem működött annyira hatékonyan.
Schultz kiemelte, hogy az eredmények kihirdetése után a szivecske reakciók aránya nagyon megnőtt, a dühős reakciógombot viszont nem használták többen, mint egy átlagos napon, ami szerinte azt jelenti, hogy az az általános tervük, hogy a pozitív lesz az oldal, sikerült.