Az elmúlt néhány évben a közösségi média óriásai a rövidvideó-háború megnyeréséért küzdöttek, mivel az ilyen típusú tartalmak iránti globális kereslet soha nem látott magasságba emelkedett. Bár még mindig messze elmarad a Facebook és az Instagram mögött, mint a rövid videók piacának első két nevétől, a YouTube Shorts felhasználóinak száma is lenyűgöző növekedést mutatott.

Az OnlyAccounts.io által bemutatott adatok szerint a YouTube Shorts júliusban több mint kétmilliárd aktív felhasználót ért el havonta, ami 33%-kal több, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben a hónapban.

A YouTube-felhasználók csaknem 80%-a néz rövidfilmeket

A 2020 augusztusi TikTok betiltása után először Indiában indult YouTube Shorts, hat hónappal később globálisan megjelent. Azóta a funkció hatalmas siker lett, több milliárd nézővel világszerte. Ennek egyik oka az, hogy a YouTube, csakúgy, mint a többi közösségi média platform, arra készteti a felhasználókat, hogy nézzék meg a rövidfilmeket.

Amellett, hogy erőteljesen népszerűsítette rövidvideós formátumú platformját, és automatikusan átirányítja a felhasználókat a Shortsra, amikor megnyitják az appot, a vállalat tavaly novemberben bevezette a Shortsot a TV-ben is. Ez azt eredményezte, hogy a YouTube Shorts nézettsége éves szinten 33%-kal nőtt.

A YouTube és a TechCrunch adatai szerint 2022 júniusában világszerte körülbelül 1,5 milliárd ember nézett YouTube Shortsot. A következő tizenkét hónap során a funkció nagyjából félmilliárd új felhasználót szerzett, a teljes felhasználók száma pedig a múlt hónapban elérte a kétmilliárdot. Az Alphabet pénzügyi jelentése azt is kimutatta, hogy a YouTube Shorts lenyűgöző napi 50 milliárdos megtekintést ért el 2023 első negyedévében, ami 66%-kal több, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban.

Ezek a lenyűgöző növekedési ütem nem meglepő, ha tudjuk, hogy a funkció a legtöbb felhasználó számára a YouTube-élmény elengedhetetlen részévé vált. 2023-ban az alkalmazás több mint 2,5 milliárd felhasználót ért el, és 80%-uk rendszeresen néz rövidfilmeket. Más közösségi média platformokhoz képest ez azt jelenti, hogy a YouTube Shortsnak ugyanannyi felhasználója van, mint az Instagramnak és a WhatsAppnak, és kétszer több felhasználója van, mint a TikToknak.

Az emberek havonta több mint 23 órát töltenek YouTube-nézéssel

Bár az elmúlt évben több mint félmilliárd ember kezdte el nézni a YouTube Shorts-filmeket, az alkalmazás használatával töltött átlagos idő csökkent.

A Digital 2023 Global Overview Report szerint az Android-felhasználók világszerte átlagosan 23 órát és kilenc percet töltöttek a YouTube nézésével, ami fél órával kevesebbet, mint tavaly.

A TikTok továbbra is abszolút király maradt ebben a kategóriában, átlagosan 23 órát és 28 percet töltött az alkalmazás használatával egy hónap alatt, majdnem négy órával többet, mint egy évvel korábban. A Facebook ugyanilyen lenyűgöző 19 óra 43 perccel a harmadik helyen végzett. Az Instagram és a Twitter következett, 12, illetve 5,5 órás átlagos használati idővel.