Az ír állampolgári jogi tanács (ICCL) friss jelentése szerint minden internetező adatait naponta több százszor osztják meg egymás közt adatbrókerek a hirdetések megjelenítéséhez – írja a HWSW.

Az európai átlagfelhasználókét napi 376-szor, az amerikai felhasználókét pedig napi 747-szer. A kimondottan magyar felhasználóknál napi 185 megosztást ír a jelentés.

Ez nem valami illegális tevékenység, hiszen amikor a netező felkeres egy weboldalt, a háttérben automatizáltan másodperc töredéke alatt megtörténik az adatcsomagokkal történő kereskedés az online reklámcégek közt valós idejű ajánlattétel (RTB) útján. Ezek az adatok többek közt a használt eszközről, annak helyéről, valamint a korábban meglátogatott weboldalakról és azok tematikájáról tartalmaznak információkat.

A jelentés azt írja, hogy az érzékenyebb személyazonosító adatok általában nem érintettek, de az ICCL így is erősen támadja a gyakorlatot, ugyanis szerintük az RTB az összegyűjtött információk mennyisége révén gyengíti a netezők magánéletének védelmét.

Az ICCL jelentése ráadásul csak a világ legnagyobb értékesítőjének számító Google adatait tartalmazza és csak egy 30 napos időszakot lefedve, a Meta és az Amazon adatait nem, szóval a végső szám jóval több lehet.

Forrás: HWSW