hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Az ír állampolgári jogi tanács (ICCL) friss jelentése szerint minden internetező adatait naponta több százszor osztják meg egymás közt adatbrókerek a hirdetések megjelenítéséhez – írja a HWSW.

Az európai átlagfelhasználókét napi 376-szor, az amerikai felhasználókét pedig napi 747-szer. A kimondottan magyar felhasználóknál napi 185 megosztást ír a jelentés.

Ez nem valami illegális tevékenység, hiszen amikor a netező felkeres egy weboldalt, a háttérben automatizáltan másodperc töredéke alatt megtörténik az adatcsomagokkal történő kereskedés az online reklámcégek közt valós idejű ajánlattétel (RTB) útján. Ezek az adatok többek közt a használt eszközről, annak helyéről, valamint a korábban meglátogatott weboldalakról és azok tematikájáról tartalmaznak információkat.

A jelentés azt írja, hogy az érzékenyebb személyazonosító adatok általában nem érintettek, de az ICCL így is erősen támadja a gyakorlatot, ugyanis szerintük az RTB az összegyűjtött információk mennyisége révén gyengíti a netezők magánéletének védelmét.

Az ICCL jelentése ráadásul csak a világ legnagyobb értékesítőjének számító Google adatait tartalmazza és csak egy 30 napos időszakot lefedve, a Meta és az Amazon adatait nem, szóval a végső szám jóval több lehet.

Forrás: HWSW