A múlt hónapban a YouTube elindította a régóta várt, Shorts videókhoz tartozó bevételmegosztási programját , amely lényegében a Shorts-hirdetésekből származó bevételt összesíti, majd ennek a pénznek a felét újra elosztja a legjobb Shorts-alkotók között, a megtekintések száma, a jogosultság stb. alapján.
Különböző alkotók most megosztották az új Shorts finanszírozási rendszerből származó kifizetéseiket, többek között azért is, mert nem voltak elragadtatva az eredménytől.
A YouTube-sztár Zach King példáján látható, hogy annak ellenére, hogy a program első hónapjában 196 millió megtekintést generált a Shorts klipjeivel, King mindössze 2918 dollárt kapott. Ez azt jelenti, hogy King 0,02 dollárt kapott minden ezer megnézés után. Mások ugyanilyen nézettségre 0,04 dollárt kaptak, ami már jobb, de mégsem elégedettek vele. King egyébként megjegyzi, ez még mindig jobb, mint a TikTok Alkotói Alapja, és jobb, mint az Instagram jelenlegi bevételszerzési kínálata a Reelsnél.
King azt is megjegyzi, a YouTube valószínűleg javítani fogja modelljeit a rövid formátumú videók bevételszerzéshez, de még fejlesztések nélkül is jelentősebbek a bevételszerzési lehetőségek a YouTube-on, és nagy változásokra lesz szükség a TikTokon vagy a Metánál, hogy felzárkózzon.
Megjegyeznénk, King egy hónap alatt több mint egymillió forintot keresett csak a Shortsszal, és ezzel sem elégedett, szóval mindenki nyugodtan tovább gondolhatja, hogy amúgy mekkora lehet a bevétele.
Forrás: Social Media Today