Egyre több befektetési tipp jelenik meg a Youtube-on vagy éppen a TikTokon, de szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy jobban járnak a felhasználók, ha nem ezekre alapozzák a financiális jövőjüket.
Az ilyen típusú bejegyzések nagyon népszerűek, de szervezetek azt szeretnék, ha hatékonyabban lépnének fel a közösségi oldalak a csaló és megtévesztő ajánlatok és tippek ellen. Bár megnyerőnek tűnhet a fiatal, önerőből gazdag és sikeres befektető imidzse, de sok esetben szimpla átverésről van szó, vagy olyan tanácsokról, amik magas kockázati besorolásúak, de erről elfelejtik tájékoztatni a nézőket. A tapasztalatlan, kezdő befektetőknek ez pedig azt is jelentheti, hogy minden megtakarítását elbukja. A trendek pedig azt mutatják, a fiatal befektetők videói egyre népszerűbbek. Az alig három éve befektetésssel foglalkozó emberek videói és tanácsai sokkal több megtekintést érnek el, mint azoké, akik évek óta a szakmában vannak.
A szakemberek szerint a túl szép hogy igaz legyen típusú ajánlatok általában biztos, hogy átverések, és az egyetlen megoldás az lehetne ha a technológiai vállalatok nagyobb felelősséggel tartoznának azért, hogy milyen befektetési ajánlatok kerülhetnek az emberek elé. Éppen ezért azt szeretnék, ha egyértelmű szabályozás születne, hogy a pénzügyi és befektetésekkel kapcsolatos ajánlatoknak milyen figyelmeztetéseket és ismertetőket kell tartalmaznia. Álláspontjuk szerint nincs azzal semmi gond, ha befektetési tanácsok jelennek meg a közösségi oldalakon, hiszen ez akár sokkal több fiatalt ösztönözhet a tudatos pénzügyi döntésekre, de nagyon fontos lenne, hogy releváns és minden részletre kiterjedő információt kapjon az is, aki online keres pénzügyi tippeket.
Forrás: The Guardian