A Facebook egyre nagyobb lehetőséget lát a metaverzumban, illetve a kiterjesztett valóságban és a VR-ben, és bár a fő bevételi forrása továbbra is a digitális hirdetések maradnak, úgy érzik, itt az ideje, hogy előálljanak egy újabb termékkel. Ez pedig az okosszemüveg lesz, de a divatos fajtából, ezért a Ray-Bannel álltak össze.
2019 óta pletykálják, hogy lesz ilyen szemüveg, és már akkor is felmerült a Ray-Ban márkát tulajdonló Luxottica neve. A tervek szerint az ikonikus formatervezésű szemüveg teljesen kiváltaná a telefont, hívásokat lehetne intézni, miközben az ember viseli, információkat láthat, és még élő közvetítést is nézhet rajta. Zuckerberg azt mondta, hogy a jövőben a Facebook egy élhető platformmá válik, amely lehetővé teszi a „közösségi teleportálást” a különböző közösségi élmények között a VR és az AR segítségével, ehhez pedig értelemszerűen szükség van egy olyan eszközre, ami ezt lehetővé teszi, és ez lenne a szemüveg.
Zuckerberg szerint a vállalat milliárdokat költ közös világegyetemének, azaz a metaverzumnak a kiépítésére, amelyet Facebook -felhasználók és digitális hirdetések fognak betölteni. Ezt valószínűleg az olyan, szintén saját univerzumot építő játékok, mint a Roblox vagy a Fortnite sikerein felbuzdulva látja szükségesnek. Ahhoz, azonban, hogy mindez valósággá váljon, az kell, hogy több ember vegyen olyan hardweart, amivel ezt ki lehet élvezni, mint mondjuk ez a szemüveg. Hogy ezt elérje, ahhoz pedig arra van szükség, hogy ezek az eszközök megfizethetőbbek legyenek. Hogy mikor lehet valóban megvenni a szemüveget, és mennyibe kerül majd, azt egyelőre nem tudni.
Forrás: Engadget