A Youtube idén igen erőszakos háborút kezdett a reklámblokkolók ellen. Gyakorlatilag minden rendelkezésre álló eszközzel irtanák azokat, arra ösztönözve a nézőket, hogy vagy nézzenek hirdetéseket vagy fizessenek elő a Youtube Prémiumra. Eddig a Chromeá-ot használók panaszkodtak sokat, de most egyre gyakrabban jönnek a hírek a többi böngészőről is.

Pár napja például a Firefoxot és az Edge-et használók háborognak, hogy borzasztó lassan tölt be náluk a Youtube, és erősen gyanították, hogy ennek köze lehet ahhoz, hogy reklámblokkolót használnak. Aztán megkérdezték a Youtube-ot, hogy ez így van-e, akik mondták, hogy igen. Persze kicsit virágnyelven, de tényleg megerősítették.

„Annak érdekében, hogy világszerte támogassuk az alkotók sokféle ökoszisztémáját, és milliárdok számára tegyük lehetővé kedvenc tartalmaikhoz való hozzáférést a YouTube-on, a hirdetésblokkolóval rendelkező nézőket arra ösztönözzük, hogy engedélyezzék a hirdetéseket, vagy próbálják ki a YouTube Premium szolgáltatást a hirdetésmentes élményért. Azok a felhasználók, akiknél hirdetésblokkolót telepítettek, az általuk használt böngészőtől függetlenül szuboptimális megtekintést tapasztalhatnak.”

Szóval „szuboptimális” (azaz nem megfelelő, a vártnál rosszabb) minőséget kapnak azok, akik sem reklámot nem akarnak nézni, sem fizetni nem akarnak.

Egyesekben amúgy felmerült a gyanú, hogy a reklámblokkolók blokkolása illegális lehet, mert adatvédelmi irányelvekbe ütközik. A Google meg erre azt mondja, hogy maguk a reklámblokkolók használata illegális, szóval sokáig fog még ez a vita tartani.

Forrás: Android Authority