Az Egyesült Államok egyik legmenőbb alkalmazása jelenleg a TikTok kevésbé ismert testvére, amely szintén a kínai anyavállalat, a ByteDance Ltd. tulajdonában van.

Az alkalmazáskövetők azt mutatják, hogy a CapCutot, ami egy videószerkesztő eszköz, amely segít az embereknek gyorsan online videókat és mémeket létrehozni, az elmúlt hetekben többen töltötték le, mint a TikTokot.

A CapCut segítségével az emberek könnyedén szerkeszthetik a videókat különféle sablonokkal, szűrőkkel, vizuális effektusokkal és zenével. A felhasználók szerint ez segít nekik olyan klipeket készíteni, amelyek professzionálisabbnak tűnnek, és nagyobb eséllyel terjednek el a TikTokon és más platformokon.

A 2020-ban elindított CapCut a rövid videós hullámot lovagolja meg, és mára több mint 200 millió havi aktív felhasználója van a sanghaji székhelyű Diandian adatkövető szerint. A TikTok több mint egymilliárd felhasználóval rendelkezik világszerte.

Eszközalkalmazásként nagyrészt elkerülte a felhasználói adatok kezelési gyakorlatának szabályozói ellenőrzését, amibe ugye a Toktok annyira beleesett, hogy naponta jönnek a hírek arról, hogy éppen hol tiltják meg a használatát. A TikTok persze azt mondja, hogy nem oszt meg adatokat a kínai hatóságokkal, és megállapodást javasol a cég adatainak és algoritmusának az Egyesült Államokban tartásáról.

A CapCut adatvédelmi szabályzatában kijelenti, hogy a szolgáltatások nyújtása érdekében olyan tartalmakat gyűjt össze, mint a felhasználók által feltöltött fényképek és videók, valamint a felhasználói adatok, beleértve a tartózkodási helyét, nemét és születési dátumát, ami a videószerkesztő eszközökben megszokott. Azt állítják, hogy az Egyesült Államokban és Szingapúrban tárolja ezeket az adatokat, akárcsak a TikTok. 

A CapCut tavaly év végén az alkalmazásboltok toplistájának élére ugrott, és az Egyesült Államokban letöltött alkalmazások heti rangsorának csúcsa közelében lebegett. A az alkalmazás globális letöltései tavaly 43 százalékkal, több mint 400 millióra ugrottak; A Sensor Tower szerint tavaly óta a globális letöltések mintegy 7 százaléka az Egyesült Államokból származott.

A népszerűségének titka, hogy nagyon könnyű használni, és gyakorlatilag kiszolgálja a Tiktokot, már olyan értelemben, hogy egyből lehet is oda tölteni az ott megszerkesztett videókat.

A CapCut egyébként kevésbé jövedelmező természetesen, mint a Tiktok, de a ByteDance arra törekszik, hogy az alkalmazás népszerűségét jobban bevételre váltsa, mondták a céget ismerő emberek. Tavaly év végén a CapCut el is kezdett pénzt kérni a felhasználóktól a felhőalapú tárolási szolgáltatásért, valamint további szolgáltatásokért és effektusokért.

A TikTok népszerűsítette is a videószerkesztőt a felhasználók körében: a CapCut által szerkesztett videókon általában látható egy gomb – olyan kifejezésekkel, mint „próbáld ki ezt a sablont” vagy „egyszerű a szerkesztés” –, ahol a nézők a CapCut-ra irányítják a felhasználókat. Várhatóan ezzel nem is állnak le, hiszen a több lábon állás egyensúlyozhatja azt, amit most az állandó betiltással való fenyegetettség miatt kapnak.

Forrás: WSJ