Spanyolország bejelentette, hogy megtiltja az influencereknek, tévéműsorvezetőknek és sportsztároknak, hogy egészségtelen ételeket és italokat reklámozzanak gyerekeknek. A most nyilvános konzultációra bocsátott javaslatok értelmében tilos lenne olyan élelmiszert vagy italt reklámoznia ismert embereknek, amely magas cukor-, nátrium-, só- vagy zsírtartalmú. Ez a szabály egyébként a szülőkre és tanárokra is vonatkozna, vagyis mindenkire, aki a gyermekek számára példakép lehet.
A népszerű, neves személyiségeket ezzel egyidőben arra kérik, hogy vegyenek részt oktatási és közegészségügyi kampányokban a „fizikai aktivitás és egészség, valamint a fenntartható és felelős táplálkozási szokások előmozdítása érdekében”. A lépésre öt hónappal azután került sor, hogy a spanyol fogyasztói ügyekért felelős miniszter, Alberto Garzón bejelentette, hogy betiltja a gyermekeknek szánt egészségtelen élelmiszerek reklámozását a tévében, az interneten, a közösségi médiában és az alkalmazásokban, a mozikban, az újságokban és a rádióban. A tilalom olyan termékekre vonatkozna, mint a csokoládé, sütemények, kekszek, energiaszeletek, gyümölcslevek, energiaitalok és fagylaltok. Kihívói szerint azonban ennél sokkal nagyobb gondot jelent a közösségi oldalakon például a drogok népszerűsítése, és inkább azzal kellene foglalkozni, nem a süteményekkel.
Forrás: The Guardian