hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Spanyolország bejelentette, hogy megtiltja az influencereknek, tévéműsorvezetőknek és sportsztároknak, hogy egészségtelen ételeket és italokat reklámozzanak gyerekeknek. A most nyilvános konzultációra bocsátott javaslatok értelmében tilos lenne olyan élelmiszert vagy italt reklámoznia ismert embereknek, amely magas cukor-, nátrium-, só- vagy zsírtartalmú. Ez a szabály egyébként a szülőkre és tanárokra is vonatkozna, vagyis mindenkire, aki a gyermekek számára példakép lehet. 

A népszerű, neves személyiségeket ezzel egyidőben arra kérik, hogy vegyenek részt oktatási és közegészségügyi kampányokban a „fizikai aktivitás és egészség, valamint a fenntartható és felelős táplálkozási szokások előmozdítása érdekében”.  A lépésre öt hónappal azután került sor, hogy a spanyol fogyasztói ügyekért felelős miniszter, Alberto Garzón bejelentette, hogy betiltja a gyermekeknek szánt egészségtelen élelmiszerek reklámozását a tévében, az interneten, a közösségi médiában és az alkalmazásokban, a mozikban, az újságokban és a rádióban. A tilalom olyan termékekre vonatkozna, mint a csokoládé, sütemények, kekszek, energiaszeletek, gyümölcslevek, energiaitalok és fagylaltok. Kihívói szerint azonban ennél sokkal nagyobb gondot jelent a közösségi oldalakon például a drogok népszerűsítése, és inkább azzal kellene foglalkozni, nem a süteményekkel. 

Forrás: The Guardian