Méghozzá azért, mert, mert az alkalmazáskövetés kikapcsolása érezhető bevételkiesést generál a közösségi médiában, illetve az azzal foglalkozó cégeknél.
Az Apple-nél az iOS 14.5-tel vezették be az alkalmazáskövetés átláthatósága funkciót, amivel a vállalat az iPhone-használók privát szféráját igyekszik védeni. Ez elrejti az az alkalmazások elől a felhasználók online életét, így azok nem tudják testreszabott reklámokkal bombázni azokat.
Azt egyébként eddig is lehetett tudni, hogy ez bevételkiesést okoz az olyan cégeknek, mint a Facebook, a Google vagy a Twitter, de a Lotame most számszerűsítette, hogy mekkorát: fél év alatt mintegy 10 milliárd dolláros kieséssel érdemes kalkulálnia a Facebooknak, a Twitternek, a YouTube-nak és a Snapchatnek is.
A Lotame felméréséből az is kiderült, hogy a funkciónak a Facebook issza meg a legjobban a levét, mivel csak náluk 13,2 százalékosra becsülik a reklámbevételekre gyakorolt negatív hatást.
Forrás: HVG