hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Az Egészségügyi Világszervezet és az európai tényellenőrző partnereinek segítségével indított újabb csatát a Facebook a koronavírussal kapcsolatos álhírek terjedésének megakadályozásáért. 

Az új kampányban kifejezetten az európai felhasználókra fókuszálnak, illetve Törökországra, néhány közép-keleti és afrikai országra. 

Nem feltétlenül az a cél, hogy egyértelműen megmondják egy hírről, hogy az nem igaz, hanem az edukáció került előtérbe, azaz hogy a felhasználó milyen iránymutatásokkal felvértezve győződhet meg arról, hogy az áltata olvasott információk hitelesek, és arról is többet tudhat meg, hogyan keresi a Facebook az álhíreket. 

Az ajánlás szerint  három egyszerű irányelvet kell követni:

  1. Ellenőrizzük a forrást: még akkor is, ha tudományos alapúnak tűnik, akkor is érdemes megnézni a forrást, hogy aki írta, annak valóban van-e széles körben elismert és támogatott tudományos előélete. 
  2. Hogyan érzi magát tőle: a hamis hírek sokszor manipulációra építenek, az ember dühös, szomorú lesz tőle. 
  3. Ellenőrizze a kontextus: egy a kontextusából kiragadott mondat teljesen elferdítheti a valóságot. Minden esetben ellenőrizze az állításokat az egészségügyi szakhatóságok oldalán. 

Ezen az oldalon pedig arról lehet információt találni, hogyah küzd a Facebook az álhírek ellen. 

Forrás: Facebook