A Facebook közzétette, hogy milyen típusú posztok a legnépszerűbbek az oldalon, és milyen bejegyzéseket látnak általában a felhasználók. Miután kijöttek az eredmények sokan elkezdtek kételkedni, hogy mennyire állják meg az adatok a helyüket.
A vicces szöveges mémek a legnépszerűbbek
Ha lehet hinni a Facebooknak, akkor mikor a felhasználó megnyitja a hírfolyamát vicces üzenetváltós mémeket lát leggyakrabban, legalábbis az Egyesült Államokban. Míg a Facebooktól független elemzőcégek azt állítják, hogy nagyon sok a politikai tartalmú bejegyzés, amit az algoritmusok a felhasználók elé terelnek, a saját vizsgálatuk szerint ilyenről szó sincs. Szerintük a legnépszerűbb domainek a YouTube, az Amazon, az Unicef, a GoFundMe, a Spotify és a TikTok, ahova forgalmat tereltek. A legnépszerűbb bejegyzések például Green Bay Packers korábbi sportolóihoz, CBD termékekhez és macskás GIFhez köthetőek.
A legnézettebb oldalak között az Unicef, a The Dodo, a LADbible és a Sassy Media állnak, utóbbiak virális tartalmakat osztanak meg, és így építenek vállalatbirodalmat. A Facebook közleménye szerint a legtöbbet megtekintett oldalak középpontjában a háziállatokról, a főzésről, a családról szóló virális tartalmak állnak. A legnézettebb egyéni bejegyzések is mind szövegalapú mémek, vagy ilyen fotók, amik általában az unalmas “Milyen ételt nem szeretsz?” vagy “Az a három szó, amit először meglátsz, jellemez téged” típusú bejegyzések.
A közlemény szerint a Facebook mindent megtesz annak érdekében, hogy cáfolja, hogy sok lenne a politikai tartalom az oldalon. Ennek ellenére többen támadják, hogy a közölt adatok meglehetősen kozmetikázottak, és nem egyértelmű, hogyan jött ki ez a végeredmény.
Forrás: Engadget