Még az év elején beszélt arról a legnagyobb videómegosztó, hogy a Youtube Shorts, azaz a TikTokra hajazó rövid videókat megosztó részleg 100 millió dollárt különít el a tartalomelőállítók számára, hogy vonzóbbá tegye magát, mint a TikTok. Ma bejelentették, hogy az alap elkezdte a működését, és az első kifizetésekre már augusztusban lehet számítani.
Minden hónapban több ezer alkotó számíthat pénzre a Youtubetól, a kifizetések összege pedig 100-10 000 dollár között mozog attól függően, hogy milyenek a nézettségi adatok, és az elköteleződés. A Youtube egyelőre nem osztotta meg, hogy mi az a küszöb, amitől be lehet kerülni a programba, mert az indoklás szerint ez hónapról hónapra változhat.
Ahogy, hogy egyáltalán legyen esély bekerülni a programba, egyedi videókat kell előállítani, nem olyanokat, amiket más oldalra már feltöltöttek, vagy onnan válogattak össze népszerű tartalmakat. Ezt algoritmusokkal és moderátorokkal szűrik is. Az alkotóknak 13 éven felülinek kell lenni. A 13 és 18 év közötti korosztálynak szüleit vagy gyámjait is be kell állítania az AdSense -fiókjába, össze kell kapcsolniuk azt az alkotó csatornájával, és el kell fogadniuk a feltételeket, mivel itt irányítják a kifizetéseket. Nem határozták meg, hogy milyen témájú vagy stílusú videókat várnak, azt mondják, hogy csak a számokat és statisztikákat veszik majd figyelembe, ami egyrészről teljes szabadságot ad, másrészt esélyes, hogy olyan videókat csinálnak majd, ami a TikTokon is sikeres, ez pedig ahhoz vezethet, hogy a Shorts egy TikTok klón legyen nem csak működésben, de tartalomban is.
A Youtube kihangsúlyozta, hogy az alap elindításával tíz módon juthatnak pénzhez a tartalomelőállítók. Ezek a reklámok, a premium előfizetésekből befolyó összeg, csatorna tagságok, Super Chat, Supar Thanks, Super Stickers, saját merchendise értékesítése, jegyeladás, és a Youtube BrandConnect.
Forrás: Techcrunch