A Spotify és az Apple Music a legnépszerűbb zenei streaming szolgáltatások közé tartoznak, utóbbi ráadásul veszteségmentes támogatást is nyújt. Ehhez képest a YouTube Music továbbra is olyan, mintha fejlesztés alatt állna. Viszont úgy tűnik, hogy a vállalat erőfeszítései megtérülnek, mivel a YouTube 2022 szeptemberében meghaladta a 80 millió Music- és Premium-előfizetőt, és ez 30 milliós ugrás a 2021-es 50 millió előfizetőhöz képest.
A YouTube blogon közzétett közleményében a Google YouTube zenei részlegének globális vezetője, Lyor Cohen azt állítja, hogy a több mint 80 millió előfizetői bázis a YouTube Music és a YouTube Premium felhasználókat is magában foglalja. Ez utóbbi lehetővé teszi, hogy hirdetések nélkül élvezze a YouTube-ot és a YouTube Music szolgáltatást az összes eszközön, és offline lejátszáshoz töltsön le tartalmat. A háttérben történő lejátszás és a Kép a képben (PiP) támogatás is elérhető. A YouTube Music Premium előfizetéssel hasonló előnyökhöz juthatunk, de csak a zenelejátszáshoz.
Bár a YouTube 80 milliós fizetős előfizetője szép szám, a Spotify és az Apple Music összehasonlításában elhalványul. Előbbinek 433 millió felhasználója van, 188 millióan fizetnek érte. Az Apple Music becslések szerint körülbelül 85-90 millió fizető felhasználót tudhat magáénak.
Forrás: Android Police