A 2005-ben létrehozott YouTube mára egyértelműen a világ legnépszerűbb videó streaming szolgáltatása lett. A havi 2,5 milliárd felhasználóval a platformon lévő számos tartalomkészítő számára jövedelmező bevételi forrássá vált.
Az oldal fejlődése oda vezetett, hogy számos alkotó főállású bevételi forrásává vált. A YouTube lehetővé teszi az alkotók számára, hogy bevételt szerezzenek tartalmukból azáltal, hogy hirdetéseket jelenítenek meg videóikon. Ennek eredményeként a platform a legkedvezőbb kattintásonkénti költséggel (CPC) és költségpercenkénti költséggel (CPM) rendelkezik, mint bármely más közösségi média platform. Ez az oka annak, hogy alkotók ezrei mentek a YouTube-ra, mint választott platformra munkáik feltöltésére.
A legnézettebb YouTube-videó 22 millió dollár bevételt hozott, pusztán a videó megtekintéseiből és a hirdetésekre leadott kattintásokból. Ez arra késztette a BonusInsidert, hogy megnézze, mennyi pénzt lehet keresni a YouTube-on, és milyen típusú tartalom vonzza a legtöbb nézettséget a platformon. Így a BonusInsider csapata megvizsgálta a 10 legnézettebb YouTube-videót, és azt, hogy mekkora bevételt értek el 2022. november 20-án.
Ez látható itt alább egy szép infografikában: