Ryan Kaji azt teszi, ami a legtöbb kilenc éves gyerek álma: játszik. Csak éppen ő ezzel a tevékenységgel egy év alatt 30 millió dollárt keres a Youtube-on, a Ryan’s World nevű csatornáján. Ezen felül további 200 millió dollárt kereshetett a saját brandjével ellátott játékokon és ruhákon, többek között a Mars & Spencerrel is volt együttműködése. Azt nem tudni, hogy a Nickelodeonnal kötött tévés szerződéséért mennyit kapott, de a becslések szerint itt is több millió dollárról lehet szó.
Kaji 2015 márciusában kezdett játékokról beszélni, mostanra a családjának összesen 9 csatornája van, egyik videója, amiben azt nézi meg, hogy milyen meglepetések vannak tojásokban, bekerült minden idők 60 legnézettebb videója közé.
Ugyanakkor Kaji szüleit az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága is vizsgálja, ugyanis a feltételezések szerint többször is rosszul jelölték a reklámokat, illetve kimondottan az ovisoknak szóló termékekkel is probléma volt, hiszen egy ilyen korú gyermek nem tud különbséget tenni a reklám és a termékteszt között. A szakemberek szerint gondot okoz a gyerek influenszerek többségénél, hogy a többi gyereket úgy befolyásolják, vagy úgy mutatnak be reklámot, hogy arról a felhasználó szüleinek nincs tudomása. Más szakemberek szerint az is izgalmas kérdés, hogy mi van abban az esetben, mint amibe most Kaji is került, hogy a saját márkája indításával tulajdonképpen ő lett a termék, így gyakorlatilag az egész csatorna és az ő személye is reklámnak minősülhet.
Forrás: The Guardian