A pandémia előtti időkben a legtöbb szakember hordott magánál legalább pár tucat névjegykártyát, hogy szükség esetén minél gyorsabban és egyszerűbben megadhassa az elérhetőségeit. Hatékonyabb volt, mint szimplán megadni az elérhetőséget, hiszen lehetséges, hogy pár nap után már elfelejti a másik fél, hogy pontosan hogyan is írják a nevét, és mit kellene keresni a telefonban, de a névjegykártya a cégnévvel és beosztással kéznél lesz.
A pandémia előtt az adatok szerint napi 27 millió névjegykártyát nyomtattak világszerte, aztán jött a járvány, és a kontaktok lecsökkenésével a névjegykártyák cseréje is elmaradozott. Az emberek online találkoztak, és mivel a legtöbben 18 hónapon keresztül egyetlen névjegykártyát sem adtak vagy kaptak, sokan úgy vélik, hogy ez már így is maradhat. Sőt megjelentek azok a vállalkozások, amelyek szívesen alakítanák, hogy mi lesz a névjegykártyák helyett.
Ami megfigyelhető, hogy a QR-kódok népszerűsége egyre nagyobb lett a pandémia alatt, éttermek például rájöttek, hogy az emberek nem szeretnék egymás után fogdosni az étlapokat, ezért megadták annak a lehetőségét, hogy egy QR-kódot a telefonnal beolvasva az étlap jelenjen meg, de kontaktokat is lehet ilyen módon megosztani egymással, és lehetőséget biztosítani, hogy azonnal mentse is az illető a telefonjába, és azzal együtt a felhőbe. Egy japán techvállalat, a Sansan Global is ezzel foglalkozik, tavaly júniusban hozták létre a virtuális névjegykártyát, azóta pedig 4300 vállalat lett az előfizetőjük, a névjegykártyát pedig lehet használni virtuális és személyes találkozók esetében is. Nem keveredik el a pénztárcában, és ami a legfontosabb, nem kell manuálisan bevinni az adatokat, ami hibaforrást jelenthet, vagyis lehetséges, hogy a másik fél nem kapja meg az e-mailt egy elütés miatt. A Popl NFC segítségével osztja meg az adatokat egy másik telefonkészülékkel. Ők már a pandémia előtt elkezdtek ezen gondolkozni, és 2020 februárjában indították a céget, az már csak a véletlen, hogy éppen akkortájt fordult a világ is, és mára több mint 10 ezer ügyfelük használja a szolgáltatásukat.
Vannak olyan országok, ahol a névjegykártya átadása szinte már ceremónia, és az üzleti etikett része, vagyis a szakértők szerint nem lesz olyan, hogy egyik pillanatról a másikra eltűnnek a kis papírdarabok, de egyre többön jelenik majd meg a QR kód, és lesznek olyan megoldások, amik inkább a digitalizáció irányába terelik a névjegykártyákat is.
Forrás: BBC