A kínai IVRose nevű, online ruhabolt hirdetései körül egyre nagyobb a népharag, miután rengeteg felhasználónak mindenhol ülep nélküli pizsamák képei jelennek meg, és csak kevesen értik, hogy miért hajkurássza őket ez a kép, bármilyen oldalra is kattintanak.
Az egész mögött a Shanghai Lishang Information Technology Co nevű cég áll, akik több ilyen ruhaboltot is üzemeltetnek, például a ChicMe nevű helyet, ami szintén ilyen pizsamákkal hirdeti magát. A kínai cégnél valószínűleg a szokásosnál szélesebb körben targetálták a hirdetéseket egy kisebb csoport helyett, ezért sokkal több emberhez jut el. Ráadásul a kínai hirdetőkre egyébként is jellemző, hogy valami olyan lehetetlen képpel hirdetnek, amire úgy érzi a felhasználó, hogy rá kell kattintania, mert egyszerűen nem hiszi el, amit ott lát. Vagy éppen fogalma sincs, mi az, ezért szeretné kideríteni.
Ekkor jöhet a szakemberek szerint a következő probléma, ugyanis ebben az esetben valószínűleg még több hasonló hirdetést targetálnak rá, amire aztán újra rákattint, és előfordulhat, hogy előbb-utóbb tényleg rendel valamit Kínából.
Hasonló a helyzet, mint mikor valaki papucsot keres, és aztán hónapokig mindenhol papucsok hirdetései jönnek fel az oldalakon, csak egy ilyen pizsama a szexuális tartalom miatt azonnal szembetűnőbb, mint egy papucs.
Forrás: BBC