A Meta azon dolgozik, hogy felismerje és felcímkézze a mesterséges intelligencia által generált képeket a Facebookon, az Instagramon és a Threadsen, és közben aktívan figyelmeztetné az embereket azokra, akik csalnak a hamisítványokkal.
A Meta mesterséges intelligencia-képei már tartalmaznak metaadatokat és láthatatlan vízjeleket, amelyek elmondhatják más szervezeteknek, hogy a képet mesterséges intelligencia készítette, és a vállalat olyan eszközöket fejleszt, amelyek segítségével azonosítani tudják az ilyen típusú jelölőket, ha azokat más cégek, például a Google, az OpenAI, a Microsoft, az Adobe, a Midjourney és a Shutterstock mesterséges intelligencia-képgenerátoraiban csinálja valaki ugyanezt, majd tölti fel a Meta valamelyik platformjára.
A Meta megjegyezte, hogy ez csak képekre korlátozódik, a hangot és videót generáló mesterséges intelligencia eszközök jelenleg nem tartalmazzák ezeket a jelzőket. Viszont a vállalat lehetővé teszi az emberek számára, hogy felfedjék és címkéket adhassanak hozzá az interneten közzétett tartalomhoz, ha arról kiderül, hogy az MI gyártotta.
Ezen kívül a vállalat hangsúlyosabb címkét helyez el a „digitálisan létrehozott vagy módosított” képeken, videókon vagy hanganyagokon, amelyek „különösen nagy kockázatot jelentenek a közvélemény megtévesztésére egy fontos kérdésben”.
A Meta emellett olyan technológia fejlesztését is vizsgálta, amely automatikusan észleli a mesterséges intelligencia által generált tartalmat, még akkor is, ha az a tartalom nem rendelkezik láthatatlan jelölőkkel, vagy eltávolították azokat.
A Marketing Morzsákon legutóbb itt foglalkoztunk a mesterséges intelligencia és a deepfake problémájával:
Forrás: The Guardian