A YouTube bejelentette, hogy a YouTube Premium és Music előfizetőinek száma 8 évvel az indulás után már meghaladja a 100 milliót.
Nagy számnak tűnik, de a 2 milliárd aktív YouTube-felhasználónál ez azt jelenti, hogy a platform közönségének mindössze 5 százaléka mutatott hajlandóságot az alkalmazásért fizetni, Ráadásul mivel aki előfizet a Premiumra, kap Musicot is, így nehéz szétszálazni, ki miért fizetett valójában.
A közösségimédia-előfizetések tavaly nagyobb hangsúlyt kaptak, miután Elon Musk erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy az előfizetések nagyobb mértékben járuljanak hozzá X általános bevételéhez. Musk eredeti terve az volt, hogy az előfizetések az X teljes bevételének 50 százalékát teszik ki, ezáltal csökkentve a vállalat hirdetési dollártól való függőségét, ami különféle kötelezettségekkel jár a márkapartnerekkel szemben, de egyelőre nagyon messze áll ettől a céltól.
A Yotube egyébként mostanában olyan erőszakosan próbálná az előfizetés felé terelni a nézőket, amivel sokakat felbosszant. Persze az más kérdés, hogy sokan pedig sem reklámot nem hajlandóak nézni, sem elő sem fizetnek, mert szerintük a Youtube tartalom nekik ingyen jár.
Forrás: Social Media Today