A YouTube vezető munkatársai állítólag aggódnak amiatt, hogy a TikTok versenytársa, a Shorts felfalja a hosszú formátumú tartalmat, amely majdnem két évtizede az elsődleges bevételi forrássuk volt – írja a The Financial Times. Amint arra a lap rámutat, a YouTube hirdetési bevételei, bár a közelmúltban javultak, három egymást követő negyedévben csökkenő tendenciát mutattak az előző évhez képest.

A YouTube még mindig azon dolgozik, hogyan nyerhetne több hirdetési pénzt a Shortsból. A hosszú formátumú tartalma lehetővé teszi, hogy videónként több hirdetést jelenítsen meg, de ahogy a rövid formátumú tartalom fokozatosan átveszi az uralmat, maguk a tartalomkészítők is kevesebb hosszú videót töltenek fel – írja az FT a YouTube munkatársaira hivatkozva, akik a belső adatok miatt aggódnak.

De, ahogy a The Verge írja, akár tetszik a platform vezető munkatársainak, akár nem, a YouTube-nak támogatnia kell a Shortsokat, ahogy az egyre népszerűbb lesz. Ez azt is jelenti, hogy be kell fektetni a Shorts alkotóiba, és arra kell ösztönözni őket, hogy exkluzív tartalmat készítsenek a YouTube szolgáltatásához.