A Google harcol. Harcol minden ellen, ami hamis. Persze ezt ők mondják, de tény, hogy fellépnek a vírustagadókkal, oltástagadókkal, meg az összeesküvőkkel szemben. Igaz, ez nem mindig eredményes, de legalább próbálkoznak. Most is próbálkoznak, egész konkrétan a klímaválságot tagadókkal szemben. Emiatt új monetizációs szabályt terveznek bevezetni, ami segíthet az álhírek elleni harcban.
Novembertől nem jelenhetnek meg reklámok az olyan tartalmaknál, amik ellentmondanak a megalapozott tudományos konszenzusnak a klímaváltozás létezéséről és hatásairól. Ez nagyban érinteni fogja a Google hirdetőit, kiadóit, valamint a YouTube tartalomgyártóit is. Problémás tartalomnak az számít majd, ami hoaxként vagy átverésként hivatkozik a klímaváltozásra.
Igen, ettől még ezek a tartalmak felkerülhetnek a Youtube-ra, csak éppen nem tolják előtérbe őket, illetve amikor ezekről a hamis állításokról beszámolnak, azok sem lesznek ilyen módon tiltva.
Forrás: PC World