hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Az App Annie alkalmazásfigyelő cég szerint az emberek átlagosan napi 4,8 órát töltenek mobiltelefonjaik nyomkodásával.

2020-ban az Egyesült Királyság Ofcom szabályozó hatósága hasonló következtetésre jutott, bár kutatásai akkor a tévénézésre is kiterjedtek.

Az App Annie jelentése szerint 2021-ben 230 milliárd alkalommal töltöttek le alkalmazásokat, miközben 170 milliárd dollárt (125 milliárd fontot) költöttek el. A TikTok volt a legtöbbet letöltött alkalmazás világszerte, a felhasználók 90%-kal több időt töltöttek ezen 2020-hoz képest. A cég azt jósolta, hogy az idei év második felére a TikTok meg fogja haladni az 1,5 milliárd havi aktív felhasználót.

„A nagy képernyő lassan kihal, viszont a mobil továbbra is rekordokat döntöget szinte minden kategóriában – az eltöltött idő, a letöltések és a bevételek terén” – mondta Theodore Krantz, az App Annie vezérigazgatója.

A mobilalkalmazásokkal töltött átlagos idő 4 óra 48 perc volt, ami 30%-kal több, mint 2019-ben – mutat rá az App Annie jelentése. Ezt tíz piacra számolták, köztük Indiát, Törökországot, az Egyesült Államokat, Japánt, Mexikót, Szingapúrt és Kanadát. Brazíliában, Indonéziában és Dél-Koreában a felhasználók meghaladták az öt órát.

A telefonon töltött idő 10 percből hetet közösségi, fotó- és videóalkalmazásokkal töltöttek, a TikTok pedig az élen járt a jelentés szerint.

Magas reklámköltés

A jelentés szerint kétmillió új alkalmazást és játékot vezettek be 2021-ben, és a több mint 100 millió dolláros bevételt hozó alkalmazások száma 20%-kal nőtt.

A YouTube volt a legnépszerűbb videóstreamelő alkalmazás világszerte, a Netflix sok régióban második lett.

A mobiljátékok is növekedtek – az emberek 116 milliárd dollárt költöttek rájuk. Különösen népszerűek voltak a jelentésben az úgynevezett alkalmi játékok, mint például a Hair Challenge, amelyben a játékosoknak kerülniük kell a hajvágást, és a Bridge Race, amelyben a játékosok téglát gyűjtenek és lépcsőket építenek.

Egyes felhasználók panaszkodtak az ilyen játékokban megjelenő hirdetések számára, de az alkalmazáshirdetések általában rendkívül jól teljesítenek, tavaly a globális kiadások meghaladták a 295 milliárd dollárt.

Ez arra utal, hogy alaptalannak bizonyulnak az aggodalmak, miszerint az Apple adatvédelmi visszaszorítása károsítaná a mobilhirdetéseket. Az iOS 14.5 tavalyi frissítésében az iPhone-felhasználók lehetőséget kaptak arra, hogy „nem”-et mondjanak arra, hogy az alkalmazások gyűjtsék az adataikat.

Jó közérzet-alkalmazások

A kutatásban feltárt tendenciák némelyike ​​szélesebb körű változásokat tükröz, különösen abban, hogy a járvány hogyan változtatta meg az emberek életmódját. Például sok időt töltöttek vásárlásos alkalmazásokban – világszerte több mint 100 milliárd órát, a leggyorsabban Szingapúrban, Indonéziában és Brazíliában nőtt. Az étel- és italalkalmazások – például az UberEats és a Grubhub – terén is hatalmas növekedés következett be. A kutatás szerint 2021-ben az ilyen alkalmazásokon végzett munkamenetek száma 194 milliárdra nőtt, ami 50%-os növekedés az előző évhez képest.

Az egészségügyi és fitnesz-alkalmazások is növekedésnek indultak, mivel a járvány miatt az emberek nem tudtak mindig edzőtermeket látogatni vagy csoportos edzéseket tartani.

A mentális jólétre helyezett nagyobb hangsúlyt mutatva az olyan meditációs alkalmazások, mint a Headspace és a Calm népszerűnek bizonyultak – különösen a fiatalok körében, és az öt legtöbbet letöltött app 27%-kal nőtt 2021-ben.

A társkereső alkalmazásokra fordított kiadások meghaladták a 4 milliárd dollárt, ami 95%-os növekedés 2018 óta.

Azokban az országokban pedig, amelyek alkalmazásokkal segítik kezelni a Covid-19-válságot, legyen szó oltási útlevelekről vagy csak információkövetésről, óriási növekedésben volt részük ezeknek az appoknak.

Az Angliában használt NHS-alkalmazást – ami az oltások nyilvántartásaként is működik – a teljesen beoltott lakosság 71%-a töltötte le, míg a malajziai MySejahtera alkalmazást az oltottak 80%-a tette a telefonjára.

Forrás: BBC