Az App Annie alkalmazásfigyelő cég szerint az emberek átlagosan napi 4,8 órát töltenek mobiltelefonjaik nyomkodásával.

2020-ban az Egyesült Királyság Ofcom szabályozó hatósága hasonló következtetésre jutott, bár kutatásai akkor a tévénézésre is kiterjedtek.

Az App Annie jelentése szerint 2021-ben 230 milliárd alkalommal töltöttek le alkalmazásokat, miközben 170 milliárd dollárt (125 milliárd fontot) költöttek el. A TikTok volt a legtöbbet letöltött alkalmazás világszerte, a felhasználók 90%-kal több időt töltöttek ezen 2020-hoz képest. A cég azt jósolta, hogy az idei év második felére a TikTok meg fogja haladni az 1,5 milliárd havi aktív felhasználót.

„A nagy képernyő lassan kihal, viszont a mobil továbbra is rekordokat döntöget szinte minden kategóriában – az eltöltött idő, a letöltések és a bevételek terén” – mondta Theodore Krantz, az App Annie vezérigazgatója.

A mobilalkalmazásokkal töltött átlagos idő 4 óra 48 perc volt, ami 30%-kal több, mint 2019-ben – mutat rá az App Annie jelentése. Ezt tíz piacra számolták, köztük Indiát, Törökországot, az Egyesült Államokat, Japánt, Mexikót, Szingapúrt és Kanadát. Brazíliában, Indonéziában és Dél-Koreában a felhasználók meghaladták az öt órát.

A telefonon töltött idő 10 percből hetet közösségi, fotó- és videóalkalmazásokkal töltöttek, a TikTok pedig az élen járt a jelentés szerint.

Magas reklámköltés

A jelentés szerint kétmillió új alkalmazást és játékot vezettek be 2021-ben, és a több mint 100 millió dolláros bevételt hozó alkalmazások száma 20%-kal nőtt.

A YouTube volt a legnépszerűbb videóstreamelő alkalmazás világszerte, a Netflix sok régióban második lett.

A mobiljátékok is növekedtek – az emberek 116 milliárd dollárt költöttek rájuk. Különösen népszerűek voltak a jelentésben az úgynevezett alkalmi játékok, mint például a Hair Challenge, amelyben a játékosoknak kerülniük kell a hajvágást, és a Bridge Race, amelyben a játékosok téglát gyűjtenek és lépcsőket építenek.

Egyes felhasználók panaszkodtak az ilyen játékokban megjelenő hirdetések számára, de az alkalmazáshirdetések általában rendkívül jól teljesítenek, tavaly a globális kiadások meghaladták a 295 milliárd dollárt.

Ez arra utal, hogy alaptalannak bizonyulnak az aggodalmak, miszerint az Apple adatvédelmi visszaszorítása károsítaná a mobilhirdetéseket. Az iOS 14.5 tavalyi frissítésében az iPhone-felhasználók lehetőséget kaptak arra, hogy „nem”-et mondjanak arra, hogy az alkalmazások gyűjtsék az adataikat.

Jó közérzet-alkalmazások

A kutatásban feltárt tendenciák némelyike ​​szélesebb körű változásokat tükröz, különösen abban, hogy a járvány hogyan változtatta meg az emberek életmódját. Például sok időt töltöttek vásárlásos alkalmazásokban – világszerte több mint 100 milliárd órát, a leggyorsabban Szingapúrban, Indonéziában és Brazíliában nőtt. Az étel- és italalkalmazások – például az UberEats és a Grubhub – terén is hatalmas növekedés következett be. A kutatás szerint 2021-ben az ilyen alkalmazásokon végzett munkamenetek száma 194 milliárdra nőtt, ami 50%-os növekedés az előző évhez képest.

Az egészségügyi és fitnesz-alkalmazások is növekedésnek indultak, mivel a járvány miatt az emberek nem tudtak mindig edzőtermeket látogatni vagy csoportos edzéseket tartani.

A mentális jólétre helyezett nagyobb hangsúlyt mutatva az olyan meditációs alkalmazások, mint a Headspace és a Calm népszerűnek bizonyultak – különösen a fiatalok körében, és az öt legtöbbet letöltött app 27%-kal nőtt 2021-ben.

A társkereső alkalmazásokra fordított kiadások meghaladták a 4 milliárd dollárt, ami 95%-os növekedés 2018 óta.

Azokban az országokban pedig, amelyek alkalmazásokkal segítik kezelni a Covid-19-válságot, legyen szó oltási útlevelekről vagy csak információkövetésről, óriási növekedésben volt részük ezeknek az appoknak.

Az Angliában használt NHS-alkalmazást – ami az oltások nyilvántartásaként is működik – a teljesen beoltott lakosság 71%-a töltötte le, míg a malajziai MySejahtera alkalmazást az oltottak 80%-a tette a telefonjára.

Forrás: BBC