A Youtube-on futott az a hirdetés, amely arra ösztönzött amerikai férfiakat, hogy “vegyék el, ami az övék”, jelen esetben ukrán nőket. A hirdetés egy állítólagos társkereső alkalmazást népszerűsített, és egy nő beszélt benne a kamerába nézve potenciális jövőbeli felhasználókhoz.

Az nem újdonság, hogy léteznek olyan társkereső oldalak, ahol külföldi emberek ismerkedhetnek. A YouTube azonban a menekültválságot okozó Ukrajna elleni folyamatos orosz invázió idején futtatta ezt a hirdetést. Több katonát is megvádoltak azzal, hogy szexuális erőszakot vagy nemi erőszakot követtek el ukrán nők ellen. Ennek fényében minimum furcsa, hogy egy ilyen hirdetés futhatott a legnagyobb videómegosztó oldalon. 

A reklámban egyébként olyanok hangoztak el, az ukrán és más szláv nőket „a családi és a hagyományos értékek tiszteletére nevelték”, és „nem foglalkoztatja őket a különösebben a korkülönbség”. A reklám szerint  nők az amerikai férfiakat részesítik előnyben, mert ambiciózusabbak, valamint pénzügyileg és társadalmilag felelősebbek. Aztán rámutatnak arra, hogy a szláv nők beszélnek angolul.

– Tökéletesen hangzik, igaz? – mondja a női narrátor a kamerába a hirdetés végén. „Akkor miért vársz? Merj, és vedd el, ami a tiéd.”

A YouTube egyelőre nem kommentálta az esetet. A háború kitörésekor egyébként a kínai közösségi médiában is terjedt az a bejegyzés, miszerint kínai férfiak hajlandóak menedéket nyújtani, de csak fiatal, vonzó nők számára. 

Forrás: Vice