Még mindig több előfizetője van a Spotify-nak világszinten, mint más zenei streamingszolgáltatásnak, de a piaci részesedése csökken. Ez azt jelenti, hogy a globális prémium előfizetői bázisuk 2021 második negyedévének végén 165 millió volt. Ez 20 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, és 4 százalékkal, azaz 7 millió előfizetővel több, mint az előző negyedév végén mért adatok. A Spotify 31 százalékos piaci részét követi az Apple Music a 15 százalékos részesedésével.

A felmérésből az is kiderül még, hogy

  • 2021 második negyedévének végén 523,9 millió zenei előfizetője volt az összes zenei streaming szolgáltatón világszerte, és a legnagyobb növekedés a feltörekvő piacokról érkezett.
  • A Tencent Music Entertainment (TME) és a NetEase Cloud Music összesen 35,7 millió előfizetővel bővült, a két platform együttesen 18 százalékos részesedéssel van jelen az előfizetési piacon.
  • 2020 és 2021 második negyedéve közti időszakban a Youtube Music előfizetéseinek száma 50 százalékkal nőtt, és ők voltak az egyetlen olyan nyugati platform, amely növekedni tudott ebben az időszakban.

Forrás: Music Business