hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Milyen kihívásokkal néz szembe egy női vezető, és hogyan lehet érvényesülni egy folyamatosan változó iparágban? Forgács Mariann, a BeSocial társalapítója mesél karrierje kezdetéről, a marketing világában szerzett tapasztalatairól és arról, milyen tanácsokat adna a fiatal nőknek, akik vezetői szerepre vágynak.

Hogyan indult a karriered a marketing területén, és milyen út vezetett a BeSocial megalapításához?

Bölcsész diplomával felnőttoktató és rádiós újságíró vagyok a végzettségemet tekintve. Már az első munkahelyemen is online marketinggel foglalkoztam, bár akkor még kicsit magyarázni kellett a környezetemben, hogy mit jelent az, hogy 20-an egy honlapon dolgoznak és nincs kézzelfogható produktum…
Aztán különböző helyeken dolgoztam online marketingesként. A Facebook magyarországi berobbanásakor éppen szabadúszó tanácsadó voltam, így picit több kapacitásom maradt arra, hogy alaposabban megismerjem a platformot.
Tökéletes időzítéssel kezdtünk el közösen dolgozni Joanelli Tamás alapítótársammal egy-egy ügyfélnek, így adta magát a dolog, hogy 15 évvel ezelőtt adjunk nevet ennek az egésznek, így született meg a BeSocial. 

Milyen kihívásokkal találkoztál nőként, majd vezetőként a marketing világában?

Fiatal női vezetőként gyakran azt gondolták, hogy én már csak akkor érkeztem a cég életébe amikor már minden beindult és sínen volt. Az igazság viszont az, hogy a kezdetektől közösen építkeztünk Tamással. Posztoltunk, moderáltunk, nyereményjátékok kapcsán sorsoltunk, postáztást intéztünk.
Középkorú férfi cégvezetőkkel, döntéshozókkal kezdetben nehezebb volt elfogadtatni a szakértelmemet, de azt hiszem, idővel ezt is sikerült kezelni. Talán azért is, mert már az életkoromból és a tapasztalatomból adódóan is elfogadják, hogy értek ahhoz amivel foglalkozom.

Tapasztaltál-e bármilyen előítéletet vagy akadályt a szakmában a nemed miatt? Ha igen, hogyan kezelted ezeket?

Komolyabb akadályt nem, vagy csak nem úgy tekintettem rá.

Milyen készségek és tulajdonságok segítettek abban, hogy sikeres vezetővé válj?

Szerintem a kitartás, következetesség, rugalmasság és a csapatban való gondolkodás elengedhetetlen egy vezető életében.
A mi iparágunkban ez még kiegészül a folyamatos aktív figyelemmel, hiszen mindig változnak a platformok és ezekkel szerintem egy szakmai vezetőnek is tisztában kell lenni.

Hogyan lehet támogatni a fiatal nőket, akik marketingvezetői szerepre vágynak?

Mentorálással és őszinteséggel.
Nem minden jó szakember egyben jó vezető is. Sokszor csak a pozitív oldala látszik ennek, ezért fontos őszintén megmutatni azokat a részeit is egy ilyen munkának, ami esetleg nehezebb, így teljesebb képe lehet egy pályakezdőnek, fiatalnak és talán jobban el tudja dönteni, hogy ez lehet-e az ő útja.

Látsz-e változást az iparágban a nők vezetői szerepének megítélésében az elmúlt években?

Lehet, hogy megosztó leszek ezzel, de nem támogatom a kifejezetten nőknek szervezett iparági rendezvényeket. Bár egyre több ilyen van, szerintem ez talán minimális segítség lehet, de kicsit olyan, mint a “Női vezető” matrica az autón, vagy a nőknek fenntartott parkoló…

Hogyan egyezteted össze a vezetői szerepedet a magánéleteddel?

Nehezen.
Mivel gyakorlatilag folyamatos jelenlétet és figyelmet követel meg ez az iparág, és a cégvezetői lét, ezért nagyon nehéz kikapcsolnom. Ha van rá lehetőségem, akkor azt offline dolgokkal teszem.
A magánéletemben szeretek barátokkal találkozni, utazni, kertészkedni, könyvet olvasni (papír könyvet!).

Mit tanácsolnál a pályakezdő nőknek ebben az iparágban?

Legyenek nyitottak, folyamatosan fejlesszék a tudásukat és ne csak azt teljesítsék ami az alap, hanem mindig legyen +1 extra dolog.