hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Az új koronavírus globális terjedése kapcsán szükség van a márkák kommunikációjának átgondolására is, ebben ad tippeket a Twitter. Nem csak arról van szó, hogy  nagyobb kampányokat esetleg újra kell tervezni, vagy el kell halasztani, hanem jobban oda kell figyelni az emberi tényezőkre például a fogyasztókkal történő kommunikáció során. 

Most a legfontosabb, hogy hasznos és jó üzeneteket közvetítsenek a követőknek, és talán még ennél is fontosabb, hogy a márkák felelősségteljesen álljanak ahhoz a kérdéshez, hogy a világjárvány nem egy kiváló marketing lehetőség. A közösségi oldalak viszont jó lehetőséget nyújtanak, hogy a bejelentések, üzenetek, vagy a kríziskommunikáció sok emberhez jusson el, és arra i alkalmasak lehetnek, hogy a beosztottakhoz, beszállítókhoz vagy más, a márka életében fontos szereplőkhöz eljusson az üzenet. 

A Twitter tanácsai a következőkre terjednek ki: 

Márkaismeret: Hogyan lehet a márka hasznos a krízisben? Hogyan tud segíteni? Hogyan tud jó példával elöl járni? Jó példa lehet erre a Google vagy a LogMeIn, akik széles körben ingyen elérhetővé tették az otthoni munkavégzést segítő megoldásaikat. 

Folyamatos, friss ismeretek: A helyzet gyorsan változik, és ami az egyik nap még jó ötletnek tűnhetett, azt másnap reggel már nem lenne helyénvaló posztolni. A Twitter szerint azok a márkák tudnak a leghatékonyabban kommunikálni, akik tisztában vannak a legfrissebb hírekkel. 

Hangnem: Talán nem ez a legalkalmasabb időpont, hogy az üzenetek vagy a válaszok szarkasztikusak legyenek, inkább empátiára és  megértésre van szükség, mert most könnyen lehet egy kis humorral is nagyon mellélőni. 

Alkalmazkodás a követők megváltozott szokásaihoz: Egyre többen dolgoznak otthonról, ez pedig változást jelenthet abban, hogyan használják a közösségi oldalakat, hogy hogyan kerülnek kapcsolatba a márkákkal, vagy hogy milyen változtatásokra van szükség a szabályzatban, hogy a fogyasztók továbbra is elégedettek legyenek. Erre azon légitársaságok példáját hozták fel, akik engedik, hogy díjmentesen foglalják át jegyüket későbbi járatokra az ügyfeleik. 

És ami talán a legfontosabb az a türelem, a koronavírus mindenki életét befolyásolja, mindenki feszültebb a helyzet miatt, és ezt észben kell tartani mindennemű kommunikáció során. Az embereknek megbízható és pontos információkra van szüksége, és türelmes, megértő és az ügyfél érdekeit is figyelembe vevő ügyfélszolgálatra.