Mióta a Twitter bejelentette, hogy jönnek a Szuperkövetők, és a feliratkozásos modell, nagyon sokan gondolkoznak azon, hogy vajon számukra mennyire lenne működőképes ezt bevezetni. 

Ahogy arról már mi is írtunk, a szuperkövetők havidíjért cserébe juthatnának olyan extra tartalmakhoz, mint a csak a szuperkövetőknek szánt bejegyzések, hírlevél, támogatói jelvény, kedvezmények és egy külön a részükre fenntartott közösségi tér, ami nagyjából olyan lenne, mint a Facebook csoportjai. 

Hogy ezért hajlandóak-e fizetni valakinek a követői, az már egy sokkal nehezebb kérdés. A legtöbb esetben a válasz az valószínűleg az, hogy nem, kivéve ha olyan a tartalom, ami miatt megéri. Hogy mi ez a tartalom, az pedig még nehezebb kérdés. 

Mikor a legtöbbet kereső influenszerek között olyan gyerekek szerepelnek, akik semmi mást nem csinálnak, csak játékokat bontanak ki, aztán kipróbálják, mindenkinek ugyanaz jut eszébe, azaz hogy ezt ő is meg tudja csinálni. Valójában azonban a népszerű Youtube-csatornák mögött iszonyú nagy munka áll. A videókban persze egyszerűnek tűnik az egész, hiszen ez is a cél, de hogy a nézők elkötelezettek legyenek, hogy visszajárjanak arra a csatornára, ahhoz nagyon sok munka kell, hogy mindezért fizessenek is, ahhoz pedig még több. 

Értékes tartalmat kell csinálni, legyen szó információkról, vagy éppen szórakoztatásról. Ha az elsőben mozog valaki, akkor fel kell tennie a kérdést, hogy ezek olyan információk, amikhez máshol is hozzájuthat az ember? Mert ha igen, akkor jó eséllyel nem fognak fizetni érte. Ha a szórakoztatásról van szó, akkor pedig látni kell, hogy mennyire elkötelezett a közönség. Ha a bejegyzéseket sokan lájkolják és kommentelik, akkor valószínűleg látnak benne értéket, és ezt talán pénzre lehet váltani. Akire viszont ezek az észrevételek nem igazak, annak valószínűleg nem lesznek a Twitteren előfizetői, kivéve persze, ha változtat a csatornáján. 

Forrás: Social Media Today