Új év van, az elmúlt 24 hónap alapjaiban változtatta meg mindenki életét, így felmerül a kérdés, hogyan hatott ez a vizuális tartalmakra és trendekre, mire kell odafigyelnie 2022-ben a márkáknak.
Nem feltétlenül kell idén alapjaiban megváltoztatni a vizuális megközelítést, hiszen a hatékony márkaépítés kulcsfontosságú része a felismerhető, következetes stratégia kialakítása. De még így is biztos eredményeket hozhat a bejegyzések megjelenítési stílusának frissítése, vagy a fotózások és a termékbemutatók fogyasztói érdeklődéshez igazítása. A Depositphotos csapata a közelmúltban számos digitális marketingszakértőt kért fel a legújabb trendekre vonatkozó betekintésükre, és ezt párosította saját adataival, hogy összeszedje egy infografikában az idei év várható trendjeit.
Metaverzum – elmosódik a határvonal a valódi és a virtuális világ között a VR és az AR technológiának köszönhetően. Megugrottak a keresések irodai avatarokra, futurisztikus 3D városokra és a virtuális világot ábrázoló képekre.
Pszichedelikus művészet – Játékos és bátor motívumok, amik kicsit a 70-es éveket idézik. Élénk, magával ragadó és komplex vizuális alkotások keltik fel a figyelmet. Iszonyúan népszerű lett a kaleidoszkópos hatás, és a nagyon élénk színek.
Mesterséges intelligencia által készített zene – Bár slágert még nem feltétlenül tud teljesen magától írni a mesterséges inteligencia, de a márkák már tudnak teljesen perszonalizált zenét géppel iratni.
Visszatér az Y2K – Jó ha mindenki megismerkedik a retrofuturizmus fogalmával, mert a szakértők szerint ez most a divat. Nagyjából ez alatt azt kell érteni, ahogyan a 90-es évek végén az emberek a jövőt ábrázolták, csak kicsit modernebb megjelenésel.
Tudomány – nem feltétlenül klasszikus tudomány, kissé sci-fis hatások népszerűsödnek idegenekkel, sötét árnyakkal, fémes anyagokkal, ami valószínűleg az űrutazás népszerűségének köszönhető.
Saját magunk elfogadása – Régóta hangoztatott téma, ami 2022-ben is a terítéken marad. Egyszerű, őszinte, hiteles portrékra van szükség, amik önmagunk szeretetére öszöntöznek.
Le az asszimetriával – 2022 egyik nagy trendje lesz a szakértők szerint a szabálytalanság. A katonás rend helyett asszimetria, túl nagy betűk, és a parallax hatás teheti izgalmasabbá az oldalakat.
Magával ragadó minden – 3D hirdetések, AR-filterek, filterek, amik a vásárlást segítik, mind fontos szerephez jutnak idén. A fogyasztók azt szeretnék, ha a kezükben lévő mobillal, mindent el tudnának intézni. A vásárláson kívül a próbálást, a tesztelést és a személyre szabhatóságot is.
Forrás: Social Media Today