Írtunk már arról itt a Marketing Morzsákon, hogy a Twitter körüli bizonytalanság és hibák miatt a hamis márkafiókok száma jelentősen megemelkedett a platformon az ellenőrzés hiánya miatt, ez viszont nem az Elon Musk vezette cégegyedüli problémája. A Twitter feltörekvő kihívóinál is vannaok olyan hamis fiókok, amelyek globális márkáknak adják ki magukat.
És ez ráadásul valószínűleg nőni fog, hiszen ahogy a felhasználók mérlegelik a lelépést Musk Twitter-verziójáról, és más mikroüzenet-küldő platformokat keresnek, mint például a Mastodon vagy a Hive Social, a márkák is valószínűleg követni fogják őket.
Bár egyelőre úgy tűnik, hogy ez a két feltörekvő platform, amelyek az elmúlt hetekben egyenként 2 millió felhasználót értek el, egyike sem hirdetési célpont még, néhány nagy márka, mint például az Adidas, a Volkswagen és a Red Bull, már igényelt domain neveket potenciális jövőbeni felhasználásra.
Az Adweek kutatása viszont több hamis fiókot is talált a Mastodonon, és olyan márkák megszemélyesítését fedezte fel, mint a Wendy’s, a Coca-Cola, a TikTok (azóta törölve) és a Fédération Internationale de l’Automobile.
Hamis fiókokat talált az Adweek a Hive Social oldalán is. A példák közé tartozik két különböző PlayStation és két különböző TikTok fiók, amikről az utóbbi szóvivője pedig megerősítette, hogy egyik sem hivatalos.
Az Agari és a PhishLabs által májusban közzétett jelentés szerint a márkamegszemélyesítések száma 339 százalékkal nőtt egy év alatt a közösségi média platformokon. A jelentés azt állította, hogy az ilyen közösségi média tevékenységek adathalász támadásokhoz és csalásokhoz vezethetnek, és a márka megszemélyesítése az összes közösségi médiában elkövetett támadás 32 százalékát teszi ki.
A Financial-World.org kutatása szerint a „Twitter-alternatívák” keresése világszerte 258 százalékkal nőtt az október és november közötti 30 napos időszakban. A Mastodonra irányuló keresések száma ez idő alatt is 579 százalékkal nőtt.
„Azt javasoljuk minden ügyfelünknek, hogy amikor egy új platform felgyorsult növekedési periódusban van, és potenciálisan olyanná válhat, amelyen aktiválható, regisztráljon” – magyarázta Paul Greenwood, a We Are Social kutatási és osztályának vezetője „Ezek ellensúlyozzák az esetleges problémákat – rövid távon kiküszöbölik a megszemélyesítés lehetőségét, és megelőznek minden lehetséges problémát, ha a márka az aktiválás mellett dönt.”
Ezzel a növekedéssel viszont együtt jár a csalás is. Az Adweek által felfedezett márka-utánzók egy kék pipát is tettek az igazolás érdekében. Viszont jelenleg sem a Mastodon, sem a Hive Social nem rendelkezik ellenőrzési funkcióval. Ráadásul sem a Mastodon, sem a Hive Social nem válaszolt a fiókellenőrzéssel vagy a megszemélyesítőkkel való bánásmóddal kapcsolatos irányelveik megvitatására irányuló kérésekre, pedig számukra is egyre égetőbb lesz ez a kérdés.
Forrás: AdWeek